В този блог: След 100,000 продадени електро BMW модела, 700 сменени батерии.
BMW Battery Storage Farm Leipzig е ново място, където баварската компания свързва 700 извадени от употреба BMW i3 батерии. Целта е след демонтиране от електромобилите батериите да бъдат използвани като голям стационарен енергиен масив...
Досега BMW е интегрирала 500 такива батерии и с новата бройка можем по интересен начин да научим какъв е процентът на батериите, които вече не стават за употреба в самите коли. 1200 батерии означава 1.2% "дефекти", което е незначително, особено предвид, че батериите продължават да се употребяват, просто с друго предназначение. Сметката можем да направим след като BMW обяви, че е продала 100,000 електро модела.
В съоръжението има и вятърни турбини и системата е свързана с електрическата мрежа, което добавя балансираща роля. Когато има излишък от ВЕИ енергия, големият масив от батерии може да разтовари мрежата, като абсорбира части от тази енергия. Съответно в моментите на недостиг на енергия в мрежата, съоръжението връща ток в мрежата и помага за стабилизиране на натоварването.
Проектът е част от WindNODE инициативата, посветена на популяризирането на интелигентното използване на системи за съхранение на енергия от възобновяеми източници.
---------------------
BMW i3 вече е от 4 години на пазара, но след неуспешния първи опит с Karma, Fisker пробва отново, този път със 100% електромобил. Новото творение на Хенрик Фискер се казва EMotion и още не е излязло на пазара, но явно се работи по въпроса. EMotion ще бъде оборудван със система за истински бързо зареждане, след като компанията сключи договор с производителя Ricardo за интегриране на 800V електро задвижваща технология. Това включва няколко системи – 800V Ultra Charger и 800V батерия и електрически оси.
Доставчик на клетките на батериите ще бъде LG Chem, като в батерията ще бъдат интегрирани новите 21700 цилиндрични клетки с NCM химически състав.
EMotion ще дебютира на шоуто за потребителска електроника в Лас Вегас в самото начало на 2018 г., когато очакваме да научим повече за високоволтовата технология на Fisker и Ricardo.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин