В този блог: Тестовете за безопасност и реакциите след катастрофи с електромобили са изключително важни.
Електрическите коли са различни от конвенционалните с ДВГ и отделните служби като гражданска и пожарна защита тепърва ще минават през интензивни обучения за справяне с аварирали електро возила...
Не е нещо ново и сме сигурни, че на много места по света такива обучения се провеждат от години. По време на тестовете, които огранизирахме за Renault Nissan България на Автосалон София 2017 също си говорихме с посетители какво се прави за тези неща и в България.
Не знаем да са предоставяни електромобили на наши пожарникари за запознаване с работата на системата или тестове, но попаднахме на такива в Германия.
Екип от местни пожарникари и автомобилния клуб ADAC са тренирали изваждане на (макар и изкуствени в случая) хора от катастрофирал електромобил. За целта са използвали новия Opel Ampera-e, предоставен за тренировката в един от технологичните центрове на ADAC.
Целта на ADAC е да се провери и демонстрира колко бързо могат да бъдат извадени хора заклещени в ударен и смачкан електромобил след катастрофа. Както и можем да очакваме, хидравличните режещи инструменти на пожарникарите се справят с електро колата като с конвенционална.
Те и други, които ще трябва да реагират в критични ситуации обаче ще трябва да са добре обучени за работа с напрежението, на което работят сегашните електромобилни батерии - 400V. Затова е важно да се знае къде са аварийните точки на електрическите системи на електромобили.
Преди видеото, ето линк към раздела за безопасност във форума, в която обсъждаме точно тези неща.
От: Electrive
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин