В този блог: Шефът по камионите във VW не смята Tesla за пример или еталон.
Volkswagen иска да стане глобален шампион при камионите (на ток). Според Андреас Реншлер от борда на VW, американската компания продължава да финансира разрастването си и е на загуба от 10 години насам, което не би могло да се случи във Volkswagen...
Като част от електромобилната офанзива обявена от ИД на VW Матиас Мюлер, поделението за камиони и бусове на компанията ще се фокусира все повече върху е-мобилността в бъдеще. Както се е случвало и друг път да правят във VW, и по този повод има гръмко изказване, което идва от Андреас Реншлер от борда на компанията – "искаме да сме глобален шампион" (при електро камионите). В тази връзка Реншлер не се притеснява грам от конкуренцията на пионера Tesla.
Заради това, което постигна за няколко години, мнозина смятат Tesla за една от водещите компании за мобилност, въпреки сериозните загуби и производствените проблеми. Само след няколко дена предстои да видим първия голям електро камион на Tesla – продукт, който според много анализатори ще промени тотално света на камионите.
В интервю за Manager Magazin Реншлер обаче казва, че за него Tesla не е "нито мерило, нито пример" и че за разлика от американската компания фокусът на Volkswagen е върху устойчивия бизнес. Или по-точно: "Не може да ни е бизнес цел да регистрираме загуби в продължение на десет или повече години и да финансираме дефицита на борсата".
Очевидно е, че между Tesla и всяка от големите авто компании има огромна разлика. Старите гиганти имат множество отдели, опит и ресурси. Печалбите от конвенционални коли позволяват инвестиция в разработка на електрически. При Tesla не е така – компанията разчита на набиране на нови капитали в добавка към притока на пари от продажба на далеч по-малко бройки отколкото, например, при Toyota, GM или VW.
Такива коментари от хора като Реншлер ни звучат като гузен негонен бяга и самият факт, че се правят някакви паралели или сравнения с Tesla по-скоро означава точно обратното – че компанията е някакво мерило включително за големите.
Добавката от Реншлер е, че "ние ще пускаме на пазара само тествани и доказани продукти, които, например, няма да закъсват през зимата при отрицателни температури". За какво точно закъсване говори нямаме идея, но няма спор, че да предлагат изпипани неща е несъмнено по-добрата стратегия.
Само да вземат да се пораздействат повече, че засега са почти само на приказки от типа на "2021-ва това, 2022-ра онова"...
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин