В този блог: Още една електро концепция се роди тази година благодрение на бившия главен дизайнер на BMW и китайската China Hi-Tech Group.
Автомобилното изложение в Лос Анджелис лека полека започна да се превръща в основно място за показ на новите модели електромобили в в САЩ.
По традиция на това изложение се показват предимно модели, които са предвидени за производство и прототипите са по-скоро за украса, но тази година изложението беше още по-голямо и сред множеството нови електрически и други автомобили лъсна и една интересна концепция за електрическа кола на компанията REDSPACE.
Името "REDSPACE" е съкращение от "Revolutionary Electric Dream Space", а компанията е създадена от бившия дизайнерски директор на BMW, Chris Bangle и китайският търговски производител с категорично нереволюционното име: "China Hi-Tech Group Corporation".
Bangle е работил в BMW от 1992-2009 г., но през последните няколко години се е фокусирал върху друго, и сега се завръща с доза критики по адрес на съвременният "банален" дийзан на автомобилите. Това вероятно е и причината REDSPACE да е във вида, в който го виждаме.
REDSPACE е предназначен за използване в гъсто населени райони по целия свят, но със специален фокус върху Китай (страна, в която има 15 града с население над 10 милиона души).
Дизайнът на колата определено е интересен и очевидно една от идеите на създателите е тя да може да се използва максимално ефективно през времето, в което не се движи.
В нея има място за четири седалки и допълнителна сгъваема седалка без предпазен колан, която може да се използва, докато колата е паркирана.
Тъй като колата е предназначена и за използване докато не е в движение, седалките могат да се завъртат и да се придвижат на място, така че пространството вътре в колата да може да се използва по различни начини.
Воланът може да се сгъне и седалката на шофьора да се завърти, за да се превърне в социално пространство или място за срещи, предните седалки могат да се плъзгат или да се сгъват надолу, за да може седящият на задната седалка да си качи краката върху тях.
Защо ли някой би искал да направи подобно нещо? Според създателите на колата 17-инчовият екран на таблото, който може да бъде удължен при паркиране за гледане на филми или играене на видео игри, е една добра причина за това. Пък и ако седиш в колата да чакаш някой и имаш 10-15 мин за убиване не пречи да се излегнеш за малко и да погледаш нещо.
Понастоящем електромобилът не разполага с възможности за самоуправление, но от REDSPACE са наясно, че автомобилната индустрия се движи в тази посока и планират такава опция за REDSPACE, както и възможност за безжично зареждане.
В бъдеще, когато автомобилите в крайна сметка не изискват същото съсредоточено внимание от страна на водача, ще бъде полезно да имаш интериор, който е функционален по някакъв начин. Докато пътуваш за работа може да изгледаш нещо набързо докато си в трафика или пък да си извадиш лаптопа и да си свършиш някаква работа в колата докато пътуваш към офиса.
Някои хора пък може наистина да ценят времето, което прекарват в колата си и да използват такъв тип автомобили, за да си набавят дневната доза усамотение. В забързаното ни ежедневие човек трудно вече намира време да остане 5-10 минути насаме със себе си и въпреки че колата вероятно не е най-подходящото място тя със сигурност може да ти гарантира усамотение.
Ако мислиш много за дизайна и практичността на автомобила, това със сигурност е свързано с нещо, но в края на деня трябва да убедиш хората да го купят, а те често са доста ирационални със своите решения за купуване на автомобили, спрямо други стоки. В края на краищата, ако хората бяха абсолютно рационални в купуването на автомобили, всички щяха да карат електромобили вече.
Все още няма обявени спецификации за REDS, няма ценообразуване, няма предвидена дата за производство, няма евентуални целеви продажби, но със сигурност през следващите седем дни ще има много извърнати към това чудо очи, по време на изложението.
Това, което има налице, е партньорство между дизайнерска къща с някои (много) интересни идеи, ръководени от известен автомобилен дизайнер и китайски търговски производител. Те имат (много) интересен концептуален електромобил и целеви пазар, който изглежда е подходящ.
Те имат индустрия, която се променя по много начини и която за REDSPACE е предимно населена от стари хора, които работят по "банални" проекти и изглеждат не бързат особено, за да отговорят на нарушаването на техния бранш което вече се случва навсякъде около нас.
Има много интересни нови идеи, но дали ще има пазар за нещо подобно? На запад по-скоро изглежда като трудна мисия, но от друга страна целевата аудитория на този автомобил са живеещите в града и най-вече по-младите хора, които са по-склонни да се откажат от традицията и да си вземат нещо "различно", стига то да е също толкова функционално.