Китайски товарен кораб само на ток с 2.4 мегаватчаса батерии

Електромобили

В този блог: Още едно превозно средство на ток тръгва по вода.

Наземният транспорт определено води прехода към електрификация, но макар и с по-бавни темпове и морският транспорт започва лека полека да се ориентира в тази посока.

Тази година бяха стартирани и завършени няколко големи проекта за електрически фериботи в скандинавския регион, а сега към тях се присъединява и Китай с масивен товарен кораб на ток.

Корабът (изобразен по-горе) е дълъг 70,5 метра, широк 13,9 метра и с дълбочина 4,5 метра, а максималният товар, който може да поеме, е 2,000 тона.

Според китайският China News корабът е оборудван с две 160 кВт електрически витла и смесица от суперкондензатори и литиеви батерии за общ енергиен капацитет от 2.4 мегаватчаса.

За сравнение, това се равнява на 24 батерии за Tesla Model S P100D. Предполага се, че пробегът на кората с едно зареждане е около 80 километра.

Корабът е проектиран за кратки разстояния и в момента е конфигуриран да пренася въглища (упс...) надолу по река Перле в провинция Гуангдонг.

И двете пристанища между, които корабът ще пътува, са оборудвани с масивни системи за зареждане, които могат да зареждат батериите само за два часа, колкото горе-долу е и времето за товарене и разтоварване на кораба.

Корабът е имал успешно първото пътуване миналия месец, а създателите му планират да използват същия дизайн, за да пуснат версии с предназначение за други видове товари и пътници. 

Въпреки че изглежда някак нелогично да се пусне изцяло електрически кораб за пренос на въглища, но това всъщност е голяма крачка в правилната посока. Китай движи много въглища напред назад и е по-добре да преместваме тези въглища в кораби, захранвани от батерии, отколкото в кораби, които горят замърсяващи тежки горива, дори ако корабите, захранвани от батерии, се захранват с електроенергия, генерирана от въглища.

Някои от най-големите товарни кораби в света генерират емисии колкото милиони леки коли. Горивото, което те изгарят, е с високо съдържание на сяра и затова е важно корабната индустрия да се насочи към захранване с батерии.

Подобряването на енергийната плътност вероятно ще е необходимо, за да се осигурят маршрути на дълги разстояния на кораби, захранвани от батерии, съчетани със слънчева енергия и платно, но междувременно много други маршрути могат да бъдат електрифицирани, като този пример в Китай.

Още по темата:

 

 

 

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари