В този блог: Още едно превозно средство на ток тръгва по вода.
Наземният транспорт определено води прехода към електрификация, но макар и с по-бавни темпове и морският транспорт започва лека полека да се ориентира в тази посока.
Тази година бяха стартирани и завършени няколко големи проекта за електрически фериботи в скандинавския регион, а сега към тях се присъединява и Китай с масивен товарен кораб на ток.
Корабът (изобразен по-горе) е дълъг 70,5 метра, широк 13,9 метра и с дълбочина 4,5 метра, а максималният товар, който може да поеме, е 2,000 тона.
Според китайският China News корабът е оборудван с две 160 кВт електрически витла и смесица от суперкондензатори и литиеви батерии за общ енергиен капацитет от 2.4 мегаватчаса.
За сравнение, това се равнява на 24 батерии за Tesla Model S P100D. Предполага се, че пробегът на кората с едно зареждане е около 80 километра.
Корабът е проектиран за кратки разстояния и в момента е конфигуриран да пренася въглища (упс...) надолу по река Перле в провинция Гуангдонг.
И двете пристанища между, които корабът ще пътува, са оборудвани с масивни системи за зареждане, които могат да зареждат батериите само за два часа, колкото горе-долу е и времето за товарене и разтоварване на кораба.
Корабът е имал успешно първото пътуване миналия месец, а създателите му планират да използват същия дизайн, за да пуснат версии с предназначение за други видове товари и пътници.
Въпреки че изглежда някак нелогично да се пусне изцяло електрически кораб за пренос на въглища, но това всъщност е голяма крачка в правилната посока. Китай движи много въглища напред назад и е по-добре да преместваме тези въглища в кораби, захранвани от батерии, отколкото в кораби, които горят замърсяващи тежки горива, дори ако корабите, захранвани от батерии, се захранват с електроенергия, генерирана от въглища.
Някои от най-големите товарни кораби в света генерират емисии колкото милиони леки коли. Горивото, което те изгарят, е с високо съдържание на сяра и затова е важно корабната индустрия да се насочи към захранване с батерии.
Подобряването на енергийната плътност вероятно ще е необходимо, за да се осигурят маршрути на дълги разстояния на кораби, захранвани от батерии, съчетани със слънчева енергия и платно, но междувременно много други маршрути могат да бъдат електрифицирани, като този пример в Китай.
Още по темата:
- Представвиха финалния дизайн на електрическия товарен кораб Yara Birkeland
- Двата най-големи електро ферибота в света с 4.16 мегават часа батерии
- Два огромни скандинавски ферибота минават от дизел на ток