В този блог: Китайската компания NextEV се преименува на NIO и пуска първи електро SUV – NIO ES8.
Основната разлика спрямо останалите сегашни електромобили на пазара е, че батерията на ES8 ще може да се подменя. Базовата цена в Китай е около €58,000, а очакваният реален пробег около 300 км със 70 кВтч батерия...
Освен възможността за смяна компанията предлага и наем на батерията в стил Renault. В този вариант дават около €13,000 отстъпка в цената и след това месечният наем е около €160. Към тези неща NIO добавя оферта за ъпгрейд на батерията, гаранция за качество, пътна помощ, интернет свързаност и национална зарядна мрежа.
Ето техническите данни на ES8:
- Електромотори (отпред и отзад): 480 кВт (840 Нм)
- Ускорение 0-100 км/ч: 4.4 сек.
- Батерия: 70 кВтч*
- Коеф. челно съпротивление: 0.29
- Реален пробег: ~ 300 км
- База: 3,010 мм
* - батерията е с течно охлаждане и около 2,000 зарядни цикъла.
Шасито и купето на NIO ES8 са от алуминий серия 7003, който позволява 44,140 Nm/Deg твърдост на огъване. Преди да излезе на пазара компанията планира да направи 3,000,000 км тестове на ES8. Като за голям SUV ES8 типично е със седем седалки и ще се предлага с Nappa кажа.
Откъм дизайн предната част е отличителна, но акцент светлината в стоповете е 1:1 с тази на Audi Q7. Контактът за зареждане е на левия калник, а вътре, централната конзола е силно издължена и по-високо разположена, със сравнително голям екран и още един за волана (нещо в тази посока се пече и в eCars.bg).
NIO представя и NOMI, която нарича първата в света вградена в кола система за изкуствен интелект. Другата новост според компанията е NIO Power – нова система за зареждане, която позволява и смяна на батерията за 3 минути. До 2020 г., NIO планира да монтира над 1,100 станции за подмяна на батерии.
Напомняме, че първият опит за такава услуга завърши с фалит – израелската компания BetterPlace завлече инвеститори с над $900 милиона при пробата. Може вторият да успешен. Предстои да видим.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин