В този блог: Toyota най-накрая обяви плановете си за навлизане в света на електрическите автомобили.
Toyota и електромобили са две думи, които не се срещат заедно много често из виртуалното пространство, но по всичко личи че компанията вече е взела решение най-накрая да обърне поглед към електрическите превозни средства и това ще се промени.
Вчера японският автомобилен производител обяви, че планира да пусне 10 нови BEV в целия свят "от началото на 2020" и да предлага електрически опции в цялата си гама от автомобили до 2025 г.
До 2030 г. Toyota крои планове да продаде повече 5,5 милиона електрифицирани автомобила, включително повече от 1 милион превозни средства с нулеви емисии (BEVs, FCEVs). Освен това, до 2025 г., всеки модел на Toyota и Lexus по целия свят ще се предлага в изцяло електрическа версия или електрифицирана опция.
Toyota ще ускори популяризирането на електромобилите с повече от 10 BEV модела, които ще бъдат достъпни в световен мащаб от началото на 2020 г., започвайки от Китай, преди да влезе в други пазари. Очаква се постепенното въвеждане в Япония, Индия, САЩ и Европа.
Серията HEV също ще нараства благодарение на по-нататъшното развитие на Toyota Hybrid System II (включено в сегашното поколение Prius и други модели) и въвеждането на по-мощна версия на някои модели.
Планирано е и разработването на по-прости хибридни системи за избрани модели, по целесъобразност, за да отговори на различните нужди на клиентите. Toyota също така има за цел да разшири своята гама PHEV през 2020 г.
Тойота още лежи на ларвите на Prius и вероятно успехът на този модел е една от причините да предвиждат и нови хибридни модели през следващите години вместо да се фокусират върху изцяло електрическите.
Но преходът води до бързи подобрения в технологията на батериите, което само ще увеличи предимствата им като единствената система за съхранение на енергия в автомобилите. Дори Toyota казва, че тяхната стратегия се основава на пускането на твърди батерии през 2020 г.
Ако те наистина могат да комерсиализират батериите в твърдо състояние с по-добра икономика от тези на литиево-йонните клетки, тогава няма причина да не виждат, че BEV ще представляват много по-добра оферта за потребителите, отколкото хибридите.