В този блог: Случайно или не, в интернет се появи информация за очакваната базова цена на Porsche Mission E (макар и по като за САЩ).
Цифрите са от публикация на Automobile Magazine, чийто екип е бил поканен от компанията да развърти първото електро Porsche на тестовата писта във Вайзах...
В статията пише, че можем да очакваме базовата цена на Porsche Mission E да е около $75,000 до $80,000. В европейски пари го превръщаме в нещо от сорта на €65,000, като засега се говори за три (различни ценово) performance пакета.
Tesla може и да няма нивото на Porsche, но засега електромобилите на калифорнийската компания са мерилото, с което сравняват германските коли, а не обратното. Затова се чудим дали случайно в статията в Automobile Mag е пуснато изречението, че "очаквайте Mission E да е на цена между Cayenne и Panamera и някъде около най-евтиния Tesla Model S – нещо от сорта на $75,000 до $80,000 като за начало".
Звучи нереално евтино за Porsche, така че засега го приемаме за някаква непотвърдена информация от нета или поне цифри по като за щатите. Там базовата цена на Cayenne наистина е $65,700, а тази на Panamera – $85,000, както са обявени на сайта на Porsche. В България цените са съответно €77,700 и €93,000. €65,000 не е точно в този диапазон та по-скоро ще да е €85,000.
Източници на информацията не се цитират естествено, но се добавя, че според тези източници Porsche планира три Mission E модела:
- 300 кВт (402 кс);
- 400 кВт (536 кс), и
- 500 кВт (670 кс).
Първите модели ще са стандартно със задвижване на всички колела, като по-късно може да бъде добавена по-евтина версия само със задно задвижване. За разлика от останалите електрички на пазара Mission E получава двустепенна трансмисия отначало, за да позволява резки ластици. Задният диференциал с електронен контрол на приплъзването обаче ще е опция.
Сега, знаем си какво е реномето на Porsche и как работят германците! Неща от типа на запалили се Porsche електромобили не биха били допустими. Не казваме, че в Tesla са работили със знанието, че такива неща при тях ще се случват, но в Германия очевидно предпочитат да се забавят, но да спукат техниката от тестове, преди да излезе на пазара.
Още повече коли като Porsche, които се карат супер динамично и батериите и задвижващата система на Mission E ще трябва да са такива, че да издържат на продължително каране с висока скорост по аутобаните.
Това последното е особено важно и защото в статията на Automobile Mag се споменава 300 мили реален пробег. Това са 480 км и много искаме да научим при какви условия са постижими. Съмняваме се, че много хора ще карат Mission E с 80-90 км/ч и без динамика. Ако 480 км са постижими така, ще трябва да разберем какво става при якото каране. При такова, ако Mission E прави над 400 км ще е супер електромобил, предвид и че е първият с 800V батерия, която позволява зареждане до 80% за 20 минути (или по-малко, ако е например от 20 до 80%).
Но засега имаме само 510 км по NEDC обявени от Porsche преди време, така че оставаме любопитно скептични за този пробег с по-яко натискане на десния педал.
Колата е реална, тества се, вече я карат и журналисти, така че премиерата й се приближава.