В този блог: Според компанията, вече готов на 85%, Byton излиза в Китай догодина и в Европа през 2020-та...
Концепцията си има собствен стил наречен SIV – Smart Intuituve Vehicle – и създаделите й, сред които бивши служители в Tesla, BMW и Nissan, твърдят, че това ще е най-интелигентният електромобил на пазара от 2019 г...
Досега Byton някак беше запазен в тайна от компанията разработчик Future Mobility Corporation, в която има китайски инвеститори като държащата солиден процент и в Tesla, Tencent Holdings.
Всеки (стартъп) екип си има някаква мисия. Тази на Byton е специфична по своему – "Ние сме убедени, че бъдещата мобилност не опира до подобряване на производителността. Ние ще заменим цилиндрите със значими за вас свързаност и технология. За да го постигнем, създаваме следващото поколение умно устройство: колата. Byton ви позволява да правите каквото искате. Да се забавлявате и да развивате своята продуктивност. Да правите планове за работата и свободното си време. Или просто да се наслаждавате на всеки момент в своя уединен свят за почивка".
Какво да прави човек с такива послания? И какво ли ще стане с Byton, след като друга китайска компания с подобни намерения (LeEco), забуксува сериозно със своя Faraday Future проект? Очевидно това вече е някаква тенденция в Китай, където сега има налични огромни капитали за инвестиране в такива начинания.
Първото творение на Byton събира погледи на провеждащото се в момента шоу за потребителска електроника в Лас Вегас и заедно с първите снимки в прес съобщението на компанията има и технически подробности:
- Батерия: 95 кВтч;
- Пробег: 520 км;
- Мощност: 350 кВт.
Има и базова версия със 71 кВтч батерия за 400 км пробег, като и двете стойности за пробега са ни с около 15-20% завишени.
Но както става ясно от мисията, акцентът на екипа на Byton е по-скоро върху интерактивната част, а именно:
- Споделен "lounge experience" за комуникация, забавление и работа вътре в колата, базирани на BYTON Life клауд платформа;
- Един 125 x 25 см централен споделен екран, допълнен с още три екрана;
- Уникално взаимодействие човек-кола с разпознаване на глас, сензорен контрол, биометрична идентификация и жестове;
- Amazon Alexa за интелигентен гласов контрол, с допълнително сътрудничество с Amazon за аудио и видео съдържание.
Във външния дизайн могат да се намерят елементи от други скорошни SUV премиери, което си е типично за китайска компания. Но цените, също по китайски, са прилично по-ниски. $45,000 като за старт звучи добре, но колко ще е базовата цена в Европа засега няма информация.
Факт е, че екипът зад концепцията е солиден. Така изглежда и за инвеститорите. Дано Byton да успее там където показаният на същото място преди година подобен концепт на Faraday Future не успя.
Дали пък някъде там зад кулисите няма нещо общо между двете?