В този блог: Hyundai Kona Electric ще се предлага с батерии от 39,2 и 64 кВтч.
Миналия понеделник Hyundai започна да приема предварителни поръчки за Kona Electric в Южна Корея...
Дълго очакваната електрическа версия на Hyundai Kona ще бъде със задвижваща система от LG Chem – батерия и електромотор (150 кВт).
Според компанията по-малката 39.2 кВтч батерия ще стига за над 240 км пробег, с по-голямата ще може да се изминават най-малко 390 км. Тези цифри са от южнокорейския тестов цикъл, който има много сходни резултати с този на EPA. Иначе казано, доста е близо до реалността
В Южна Корея, преди калкулирането на местните субсидии, Hyundai Kona Electric ще струва между €33,000 и €36,800. Електрическата версия все още ще бъде много по-скъпа от бензиновата, която в повечето европейски страни може да бъде закупена за по-малко от €20,000.
Що се отнася до размера, има някои разлики, тъй като електрическият модел е малко по-голям от бензиновият.
Hyundai Kona
- Дължина: 4,165 мм
- Ширина: 1,800 мм
- Височина: 1,550 мм
- Междуосово разстояние: 2,600 мм
Hyundai Kona Electric
- Дължина: 4,180 мм (+ 15 мм)
- Ширина: 1,800 мм
- Височина: 1,555 мм (+ 5 мм)
- Междуосово разстояние: 2,600 мм
Нека добавим и Chevrolet Bolt EV за бързо сравнение с Kona
Chevrolet Bolt
- Дължина: 4.170 мм
- Ширина: 1.770 мм
- Височина: 1.600 мм
- Междуосово разстояние: 2.600 мм
Със своята задвижваща система, осигурена от LG Chem и подобни размери, е ясно, че Chevrolet Bolt е най-директният конкурент на Hyundai Kona Electric засега.
Тъй като е по-нов, Kona Electric ще бъде по-ефективен от Bolt. С NCM 811 клетки батерията на Kona ще е най-малко 150 кг по-лека от тази, която се предлага днес в Bolt (с NCM 622 клетки). Освен това Kona ще има термо помпа, особено важна в по-студено време заради по-ниския си разход на енергия.
Първите доставки в Южна Корея са планирани за първата половина на тази година. Европа ще бъде следващата, после Северна Америка и останалата част от света.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин