В този блог: Още една бърза мрежа за зареждане на електромобили ще стартира до края на тази година в Европа.
Бързите мрежи за зареждане, които започнаха да се оформят сякаш никнат като гъби през последните няколко месеца и докато обръщаме внимание на по-големите някои по-малки са останали на заден план.
Но все пак е хубаво да се добави информацията и да се знае, че поредната бърза мрежа за зареждане се задава и неин основен спонсор е Nissan-Renault. Тя всъщност е била обявена в края на миналата година, но ето и ние и редица от колегите в чужбина сме пропуснали да съобщим за това.
Мрежата, наречена E-VIA FLEX-E далеч не представлява толкова амбициозен проект като IONITY или MEGA-E, но все така е поредната добавка, която ще допринесе за развитието на зарядната инфраструктура в Европа през следващите 2-3 години.
Renault описва мрежата, която ще се съсредоточи върху Южна Европа:
Проектът ще започне в края на 2018 г. с откриването на 14 бързи зарядни станции. Осем в Италия, четири в Испания и две във Франция. Извънградската мрежа ще включва станции за ултра бързо зареждане (HPC) с капацитет между 150 кВт и 350 кВт, разположени по протежение на магистрали и автомагистрали.
Проектът се ръководи от компанията ENEL, а освен от Renault проектът се подкрепя още от Nissan, EDF, Enedis, Verbund и IBIL и програмата на Европейската комисия "Механизъм за свързване на Европа" (CEF), която частично го финансира.
Само преди седмица Audi показа как ще изглежда картата на IONITY мрежата, а скоро очакваме да видим и още станции да заработят в другата по-голяма европейска мрежа за зареждане MEGA-E, която се разраства с подкрепата на Allego, Audi, BMW, Magna, Renault и Hubject.
Първите 14 станции от E-VIA FLEX-E мрежата трябва да заработят до края на тази година.