В този блог: Електромобили с китайски инвестиции не само ще се продават, но и правят в Германия.
Borgward влиза на германския пазар от следващата година с електрическия SUV BXi7, но вече има първи медийни тестове и отзиви...
Прототип на модела, който ще се произвежда близо до Бремен, е предоставен на германското издание Auto motor & sport.
BX-i7 е разработен от самото начало като електромобил, но има и бензинова версия, с която компанията ще започне продажби към средата на тази година. Всичко това става възможно след като прекратилата преди 56 години работа компания е възобновена с инвестиции от китайската Beiqi Foton Motor.
Електрическият вариант си има своя архитектура, с поместена в пода батерия, което не променя вътрешния обем. BXi7 има два електромотора, по един за предната и задната ос, с обща мощност 198 кВт (270 кс). За сравнение мощността на бензиновия модел с 224 кс.
Освен стандартен задвижването има и спортен режим, в който се достига пълната мощност. Екипът на AMS е направил с лекота няколко ускорения до 150 км/ч, но засега няма информация дали максималната скорост на производствения вариант ще бъде ограничена.
Друго впечатление от теста е, че Borgward BXi7 прототипът е с много добро сцепление и стабилност на завиване. Няма също така и усещане за пред-производствена тестова кола, с поскърцване или потропване от не добре закрепени панели и материали. Това е интересно, защото напоследък сме попадали на такива несъвършенства дори в електро прототипи на Volkswagen. От такива тестове се вижда, че в Китай продължават да подобряват качеството, дори на ниво прототипи.
Засега, BXi7 е в нещо като средно положение, с обявена 50 кВтч батерия. С такъв капацитет при този клас кола очакваме реален пробег до около 300 км с едно зареждане в оптимални условия. Това е по-малко от конкурентни модели, но е важен елемент за постигане на оптимална цена.
Все още не е уточнен и стандарта за зареждане, но определено очакваме Тип 2. Малко странно ни идва информацията за макс. мощност на AC зареждане 6.8 кВт, тъй като обикновено е 7.2 или 7.4 кВт.
На този етап това са впечатленията, които можем да споделим, като BXi7 ни изглежда прилично откъм дизайн и параметри, поне на наличните снимки. Има баланс в това предложение и опитът ни подсказва, че след като вече започва да се случва, има добра вероятност и други китайски електромобили да се правят в Германия или съседни страни от Западна Европа. Нещо като малко обръщане на тенденцията.