В този блог: Кратко спиране на производствената линия за Model 3 с цел оптимизации.
Редица технически проблеми възпрепятстваха Tesla да достигне желаната цел от 5,000 произведени Model 3 електромобила на седмица през миналата година, но след скорошните подобрения изглежда че постигането на тази цел ще стане факт сравнително бързо...
Преди да достигне това количество компанията ще трябва първо да се справи с междинната цел от 2,500 бройки на седмица, която се очаква да бъде постигната до края на този месец.
Вчера от Tesla потвърдиха, че наскоро е имало четири-дневна пауза и в двете фабрики за актуализиране на производствените линии за Мodel 3.
За прекъсването, вчера говорител на Tesla сподели пред Блумбърг:
"Планът ни за производство на Model 3 включва периоди на планирани прекъсвания във Fremont и Гигафабрика 1. Тези периоди се използват за подобряване на автоматизацията и системно адресиране на проблемите с цел увеличаване на производствените норми. Това не е необичайно и всъщност е стандартна практика в производствени линии като тази."
В тази връзка, по време разговор с анализатори миналия месец техническият директор на Tesla Дж. Б. Стробъл каза, че Tesla Grohman е изградила нова автоматизирана линия за батерийните пакети в Германия, която се очаква да пристигне в Невада този месец. Grohman е една от големите германски инженерни фирми работили дълго време с големите местни автопроизводители, която беше закупена от Tesla.
След краткото спиране компанията е възобновила производството и в първата седмица на март е регистрирала над 1,000 нови VIN Model 3 номера.
Това не означава задължително, че производството е достигнало капацитет от 1,000 броя на седмица, но със сигурност се вдигнало спрямо миналия месец, когато не бяха регистрирани много нови коли.
Новините за увеличението на производствения капацитет се отразиха добре на акциите на компанията, които се покачиха с близо 4% днес, но въпреки това анализатори от Morgan Stanley предупреждават акционерите, че моментът в който Tesla достигне целта ще е подходящ да продадат акциите си.
Според Адам Джонас, Tesla ще се сблъска с други трудности, след като преодолее тази с производствената линия на Model 3.
Под трудности той визира задаващата се конкуренция, по-конкретно от "Амазон" и "Уаймо", както и проблемите за компанията в Китай.
Миналата седмица главният изпълнителен директор на Tesla Елон Мъск беше на среща с Доналд Тръмп, на която се дискутираше търговията с автомобили между САЩ и Китай.
Tesla не успя да си осигури изцяло собствена фабрика в Китай и според Джонас това ще доведе до "значителни предизвикателства" за компанията там.