В този блог: Hyundai споделя повече за работата на системата за оптимизирано отопление при ниски температури на Kona Electric.
Hyundai представи официално първият си електрически SUV модел в края на миналия месец, а сега в добавка към това което вече сподели като спецификации дава и малко повече информация за работата на електромобила при ниски температури.
Вече стана честа практика на автопроизводителите да споделят информация за работата на техните електрически модели след тестове на студено време, тъй като клиентите им често са загрижени за пробега, който в зимни условия спада.
Наскоро писахме за Jaguar и KIA, които споделиха подобна информация от зимни тестови програми за предстоящите им електромобили, а сега е ред на Hyundai да покаже как се справя Kona на -35 градуса в Швеция.
Hyundai обяви, че разработва системи за всмукване и вентилация, които са специфични за новото електрическо превозно средство.
Термопомпената система на Kona Electric пречиства изхабената топлина, излъчвана от електрически компоненти, и я рециклира, за да увеличи ефективността на отоплителните и вентилационните системи.
Чрез намаляване на консумацията на електроенергия от батерията, термопомпата допринася за цялостния пробег на Kona Electric през зимата.
Интелигентната система за контрол на входящия въздух в Kona Electric рециклира топлия въздух, като контролира количеството влизащо и излизащо от колата.
Чрез по-доброто регулиране на въздушния поток вътре в колата, системата HVAC е в състояние да загрее кабината по-ефективно, като по този начин намали количеството на отоплението, използвано през зимата.
Индивидуалната вентилационна система на Kona Electric напълно изключва отоплението и вентилацията от страната на пътника, когато шофьорът е сам в колата, а системата се активира от бутон "driver only" на таблото за управление.
Докато колата се зарежда, вентилационната система за предварително загряване и охлаждане позволява на Kona Electric да се загрее, като използва електричество от мрежата преди да тръгне на път. С нея ще можеш да избереш да загрееш или да охладиш колата отвътре преди да потеглиш.
Kona Electric ще се предлага с две различни батерии. По-малката версия ще е с капацитет 39.2 кВтч за около 300 км реален пробег с едно зареждане. Тази версия на електромобила ще бъде оборудвана със синхронен електродвигател с постоянни магнити с мощност 99 кВт, въртящ момент 395 Нм и максимална скорост 167 км/ч.
Версията с по голямата 64 кВтч батерия ще дава възможност за около 400 км пробег с едно зареждане и ще има по-мощен 150 кВт мотор. Максималната скорост е същата, но с по-бързо ускорение: 7.6 сек от 0 до 100 км/ч срещу 9.3 сек. за базовата батерия.