В този блог: Бьорн Ниланд пробва новия електро Soul в норвежко зимно пътуване.
Резултатите са добри особено предвид ниската температура, а самият тест показва нагледно колко енергия консумират отделните системи на колата в движение...
Както винаги при такива тестове започваме с това, че едва ли някой ще пътува преднамерено по този начин – зареждане до 100% и изтощаване на батерията до само 2-3%, но е ценно да се знае на какво е способен даден електромобил при определени условия и начин на шофиране. А и определено може да се случи.
Бьорн е вероятно най-популярният в света електромобилист, който от години пуска полезни клипове за всякакви неща свързани с електричките в тубата. С времето е свикнал да представя информацията сбито и да отсява важните неща, покрай небрежното си и почти постоянно хумористично и естествено поведение.
В това пътуване Бьорн първоначално решава да зареди до 96-97%, но в крайна сметка пълни батерията догоре. Във видеото е изписал, че на DC зареждачка Soul може да се зареди само до 94%.
Видеото е сравнително кратко и показва разхода на енергия на различните системи и оставащия пробег на няколко етапа от пътуването. Като цяло Бьорн отбелязва, че разходът е малко висок – около 18 кВтч средно за пътуването. Във всяко от включванията се вижда, че се движи с около 80 км/ч и през първата половина от пътуването разходът е дори около 18.5 кВтч. Това съвпада с току обявения в щатите официален среден разход за Nissan LEAF 2018 (18.6 кВтч/100км), което наистина е малко високо.
Бьорн кара с включено централно отопление – има си хас при -12° – като на моменти пробва да го намалява и да използва отоплението на седалките на различни степени. Soul EV показва разхода на три системи: задвижващата, климатичната и като цяло електрониката (аксесоари). Климатикът дърпа между 0.9 и 1.5 кВт, докато електрониката иска само около 0.2 кВт.
В крайна сметка резултатът е 168 км пробег и 2-3% остатък или около 170 км при тези условия: -12 и шофиране с до около 80 км/ч. Доста прилично като за толкова студено време. За сравнение, първото поколение електро Soul с 27 кВтч батерия изкарва с петдесетина км по-малко от това и дори не в чак толкова студено време. Знаем за това от първа ръка, тъй като имаме приятели с такива коли и ето че подобрението с новата батерия е факт. Тази година очакваме и електрически модел от KIA с 64 кВтч батерия.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин