В този блог: Мегаполисът прави крачка към електрифициране на тежката техника.
Дори за BYD поръчката от две големи компании от Шенжен е предизвикателство и е първото по-голямо количеството електро камиони за производство откакто компанията е започнала разработката им през 2012 г.
Поръчката е за T10ZT самосвали на ток, които според компанията правят до около 280 км пробег с едно зареждане и натоварени догоре събират 10.6 кубика. За да е пълна картинката, BYD доставя и оборудване за стационарно и мобилно зареждане, с 90 минути време за пълнене на батерията.
Компанията пресмята, че емисиите генерирани от един конвенционален самосвал или бетоновоз (каквито също планира да прави на ток) са еквивалентни на тези от 70 коли. Общата сметка показва, че ако всички самосвали и бетоновози в Шенжен станат електрически, средно годишно емисиите в града ще бъдат намалени с над 1.6 милиона тона и 31,200 тона, съответно. Очевидно е, че имат доста повече самосвали.
Изглежда като нещо много трудно постижимо и скъпо, но Шенжен вече направи нещо невероятно като наскоро електрифицира изцяло автобусния си транспорт. Така мегаполисът направи мега поръчка за 16,359 електробуса и в момента разполага с най-големия електробусен парк в света, с 8,000 зарядни станции на общо 510 спирки.
Следващата стъпка на града е план, по който всичките регистрирани 12,518 таксита да станат електрически, като 60 процента от тях вече са на ток. Целта е до 2020 г. да достигнат 100% и от изпълнението с електробусите съвсем явно се вижда, че си изпълняват решенията и в тези огромни обеми.