В този блог: Критики към спирачния път на Model 3 от Consumers Reports.
Tesla Model 3 не успя да се сдобие с препоръка за покупка от Consumer Reports, чийто екип публикува резултати от направените тестове на колата.
Хората, които тестваха Model 3, направиха и няколко положителни коментара за колата, но не останаха особено доволни от спирачния път на Model 3 при скорост от 100 км/ч.
При първият тест с по-ниска скорост спирачната дистанция на колата съвпадна със споменатата в документите от Tesla, но при вторият тест бе установено, че спирачният път на колата при скорост от 100км/ч е средно 46 метра и е по-лош от на всички съвременни автомобили, които са тествали, и с около 2,3 метра по-дълъг от този на пикапа Ford F-150."
Според тестовете на CR повечето съвременни автомобили от този клас имат спирачен път от средно 39 метра при скорост от 100км/ч. Вътрешните тестове на Tesla пък показват среден спирачен път със същите гуми от 40 метра, а Motor Trend са успели да постигнат дори по-нисък резултат макар и с 19-ки спортни джанти от 36 метра.
Мъск сподели, че е възможно да са постигнали тези резултати, защото са тествали стара версия на колата, която е била от първите произведени, но втори тест с друга по-нова кола е потвърдил същите резултати, дори след като спирачките са били оставени да се охладят.
Елон Мъск побърза да отговори на критиките в Twitter и сподели, че компанията е установила, че този проблем идва от калибрирането на антиблокиращата спирачна система на Model 3, но за щастие, това може да се реши чрез дистанционно актуализиране на софтуера, а дори да се наложи хардуерна намеса тя ще бъде извършена безплатно за всички собственици на Model 3.
Tesla Model 3 shows 60-0 mph braking weakness in CR tests, Tesla fires back with own test results https://t.co/Rz1OJm0ARx by @fredericlambert pic.twitter.com/0y0PNOgaFn
— Electrek.Co (@ElectrekCo) May 21, 2018
Very strange. Model 3 is designed to have super good stopping distance & others reviewers have confirmed this. If there is vehicle variability, we will figure it out & address. May just be a question of firmware tuning, in which case can be solved by an OTA software update.
— Elon Musk (@elonmusk) May 22, 2018
Друга критика, която оправиха от Consumer Reports към Model 3 е, че почти всичко в колата се управлява от централния дисплей и често се налага шофьорът да отделя поглед от пътя и ръка от волана, за да изпълнява елементарни функции.
Това е коментирано вече многократно в клипове, по форуми и други и колата просто е направена така. Който я харесва, се напасва.
Междувременно Tesla отвори резервациите за AWD версията на Model 3, която ще ускорява от 0 до 100км/ч за 4,6 сек.b AWD добавката ще струва $5,000, а пробегът ще бъде същият като на базовата версия – около 560км.
Спорната версия на Model 3, която ще бъде с AWD пък ще струва $78,000 и ще те понася със 100 км/ч за 3,5 сек и ще достига максимална скорост от 250км/ч.
Тя също така ще се предлага и с бял вътрешен интериор, който се вижда частично на снимката по-долу.