Германското правителство иска от собствениците на Model S да върнат отпусната им субсидия в размер на €4,000

Електромобили

В този блог: Собствениците на Model S в Германия принудени да връщат обратно държавната субсидия за закупуване на електромобил. 

Докато в щатите една такси компания празнуваше нов рекорд за изминато разстояние с Tesla Model S в Германия собствениците на колата бяха изненадани неприятно от правителството с покана да им върнат обратно отпуснатата за покупката субсидия.

Продължителните проблеми на Тесла с германското правителство относно субсидиите за електромобили вече оказват влияние и върху купувачите със задна дата, тъй като някои от тях сa били призовани да върнат обратно сумата от €4,000, която са получили от правителството под формата на субсидия.

Tesla, разбира се, обжалва това решение на правителството и говорител на компанията сподели, че те ще покрият този разход на всичките си клиенти в Германия, които са били призовани да върнат парите обратно.

Миналата година клиентите на Tesla загубиха достъп до електромобилните субсидии в Германия, след като компанията бе обвинена в заобикаляне на закона.

След като миналата година Германия въведе новия си план за насърчаване на приемането на електрически автомобили чрез нови стимули, включително отстъпка в размер на €4,000 при покупката, Tesla твърди, че компанията е била нарочно извадена от програмата поради ограничение на превозните средства с начална цена по-малка от €60,000, договорено от правителството и немската автомобилна индустрия.

По тази причина, за да вкара Model S в границата позволяваща субсидии Tesla премахна редица от стандартните функции като опция в Model S, за да намали базовата цена на колата до договорената от правителството и немската автомобилна индустрия сума от €60,000 без ДДС.

Те направиха този ход през ноември 2016 г., а година по-късно немското автомобилно списание Auto-Bild публикува доклад, в който твърдеше, че Tesla е направила измама и купувачите всъщност не са имали опцията да купят колата без "премахнатите стандартни опции".

Тогава Tesla отрече обвиненията и сподели, че те предлагат като опция за добавка тези екстри, но някои от колите са били доставени без тях и Model S официално се предлага с базовата цена по споразумението с правителството, за да отговаря на изискванията в Германия.Няколко месеца по-късно нещата бяха изяснение и Федералната служба за икономика и контрол на износа (BAFA) върна достъпа до субсидиите за желаещите да си закупят Tesla Model S.

Сега обаче, след като се съгласи, че Model S отговаря на изискванията за субсидии, BAFA иска от хората, които са купили Model S преди 6 март 2018 да върнат сумата, която им е била отпусната като субсидия.

В изявление на своя уеб сайт BAFA твърди, че този ход идва в резултат на неуспешните преговори с Tesla за решаването на проблема:

"От известно време насам BAFA е в близък контакт с Tesla, за да намери компромисно решение в интерес на клиентите на Tesla. Целта на BAFA беше да се постигне решение, което да обезщети клиентите. В хода на разговорите BAFA даде възможност на Tesla да намери решение до началото на юли 2018 г, но компанията не се възползва от това предложение и разговорите бяха прекратени. В резултат на това, поради изискванията на администрацията и бюджетното законодателство бе взето решение субсидиите да бъдат отменение и всеки, който си е купил Tesla Model S със субсидия преди март 2018 да я върне обратно."

От това действие на администрацията са засегнати между 800 и 1,050 собственици на Model S в Германия.

От Tesla коментираха случая така:

"Решението за временно отстраняване на Tesla от списъка с превозни средства, отговарящи на условията за екологичен бонус (Umweltbonus), е неоправдано и е в противоречие с обявените цели на програмата и несправедливо спрямо нашите клиенти. Фактът, че Tesla е била включена в списъка, след това извадена и отново добавена, е доказателство, че това е грешка. Както демонстрира нашият уеб сайт, всеки в Германия винаги е бил в състояние да поръча базова версия Model S, която е била под изискваното ценово ниво и ние доставяхме такива коли на нашите клиенти."

Ценовата горна граница е умишлено определена от германското правителство на ниво, което е предназначено да попречи на електромобилите на Tesla да се впишат в условията за отпускането на субсидия.

В резултат на това Tesla планираше да подаде жалба до Европейската комисия, тъй като това противоречи на правилата на ЕС. Вместо това обаче, Tesla и германското правителство се договориха за компромисен вариант, който да им позволи да продават леко орязана базова версия на колата, която отговаря на изискванията за субсидии и дава опция на клиентите да си доплатят в последствие за добавяне на орязаните опции.

Очевидно всичко е било договорено и нещата са били точни и ясни, но немците не са от големите фенове на Tesla и използват всеки удобен случай да подливат вода на компанията на местно ниво.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари