Tesla вдигна таксите за престой без зареждане на Supercharger станции

Електромобили

В този блог: Всички притежатели на Tesla ще плащат, ако заемат място на Supercharger станция, без да зареждат.

Независимо дали си от по-ранните собственици и имаш безплатно зареждане завинаги или си от по-новите, за които това вече не важи, ако оставиш колата си на станцията без да се зарежда, плащаш на минута в зависимост от това колко от останалите места са заети.

Това е в сила за Model S, X и 3, като увеличението в цените е инструмент, с който Tesla се надява да намали недобросъвестното използване на своите бързи станции за зареждане.

Таксите за престой без зареждане на Supercharger станциите бяха въведени в края на 2016 г. като мярка против задръстването им с вече заредени коли. Сега цените са увеличени, защото явно не са били достатъчно високи.

В момента в Европа таксите са както следва (виж повече на страницата на компанията по въпроса):

  • При мин 50% запълнена Supercharger станция – €0.40/минута такса за престой без зареждане
  • При 100% запълнена Supercharger станция – €0.80/минута такса за престой без зареждане

В раздела Често задавани въпроси на Tesla е посочено, че всеки разполага с 5-минутен гратисен период, в който няма да се начислява такса. След неговото изтичане, ако колата не е преместена, обаче, компанията таксува тези 5 минути, както и всяка следваща до преместване на колата. Мобилното приложение на Tesla ще продължава да изпраща известия, че наближава времето за приключване на планираното зареждане.

За пример, ако станцията е на 60% запълнена и колата ти престои 20 минути след като е приключило зареждането й, ще платиш около 15 лв за тези 20 минути. Ако станцията е на 100% пълна, таксата ти за 20 минути става 30 лв. Соленко е, та би трябвало да има ефект върху повечето хора.

Междувременно Tesla добави нова функция за плащане от колата в своя софтуер. С нея всеки собственик на Model S, Model X и Model 3, който използва платеното зареждане на Supercharger станциите, ще може да плаща от колата чрез въвеждане на данни за кредитна или дебитна карта. С функцията може да се заплаща и таксата за престой, която поясняваме отгоре. Въвеждане на карта през колата автоматично я присъединява към профила на собственика в Tesla.

Компанията въвежда и таван от $50.00 за максимално неплатени Supercharger такси. След надскачането на тази сума Tesla ограничава достъпа на колата до Supercharger зареждане. След заплащане системата автоматично отключва достъпа. При спешен случай компанията може да отключи временно достъпа дистанционно.

Първоначалната идея на Tesla със Supercharger мрежата беше да се осигури безпроблемно пътуване на дълъг път за притежателите на Tesla. С времето обаче недобросъвестната употреба зачести, броят на Tesla електромобилите по пътищата се увеличи доста и нещата се промениха. Това наложи въвеждането на такси, а ето че и дори тяхното увеличение.

Най-вероятно в следващите години ще има още увеличения.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Тук имаме проблеми и без SuC
Нещо подобно със станциите на ЕЛДРАЙВ и техните SPARK. Стоят си паркирани на станциите и без да се зареждат.
Другото е една група софийски "авантаджии", дето не зареждат през нощта от собствения си електромер, а през целия ден правят опашка на безплатните станции на ЛИДЛ и КАУФЛАНД. Ако си преминаващ/гостуващ ЧАКАШ. Даже чужденците са ги забелязали, виж коментарите в PlugShare.
Heavily used by a local company with their 55 Cars...

Последно редактиран Преди 6 години от ПЕТЪР ПЕТРОВ ПЕТЪР ПЕТРОВ
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари