В този блог: На 28 септември 2018, BMW обяви официално, че от ноември i3 идва с нова 42.2 кВтч батерия.
Това е възможно благодарение на новите 120 Ah клетки от Samsung SDI, с които общият капацитет на батерията на i3 става 42.2 кВтч (96 клетки x 120 Ah x 3,667 V). Използваемият капацитет е малко под 40 кВтч.
Това е трета батерия за BMW i3 откакто моделът е на пазара. Ето всичките три (до момента):
- Оригинални клетки: 60 Ah – пробег 130 км;
- Първо обновяване (2017) – 94 Ah – пробег 185 км; и
- Второ обновяване (2018) –120 Ah – пробег 260 км.
Интересното е, че американската агенция за околната среда, която дава официалните данни за пробега на всички коли, обяви 246 км пробег за i3 с най-новата батерия. В Европа BMW предлага модела с 260 км пробег. За сравнение, Renault ZOE с 41 кВтч батерия прави около 300 км пробег (възможен е и 350 км), като все пак отчитаме факта, че BMW i3 е с по-мощен електромотор, което предполага към по-динамично шофиране и съответно по-малко пробег. Но така или иначе очаквахме около 300 км пробег с новия i3 и най-вероятно те ще са постижими (поне в не студено време) с икономично каране, за хората, на които това им допада.
Производството на BMW i3 с 42 кВтч батерия започва през ноември 2018, като това най-вероятно ще е последното увеличение на капацитета на батерията за настоящия модел, преди да бъде заменен от изцяло нов, ако това е планирано.
Ето и новите цени на BMW i3 и i3s със 120 Ah батерии, сравнени с 94 Ah модела (за Германия):
94Ah | 120Ah | |
BMW i3 | €37550 | €38000 |
BMW i3s | €41150 | €41600 |
Гледайки тези цени, скок от 33 на 42.2 кВтч (9.2 кВтч отгоре) само за €450 звучи доста добре. Интересно е да видим първи отзиви за реалния пробег с новата батерия, които обаче неминуемо ще дойдат във вече задаващия се по-студен сезон, но пък така ще разберем как се справя BMW i3 120Ah в есенно и зимно време.