Не знаем коя кола е заемала тази позиция досега, но след проведени краш тестове Американската агенция за контрол на магистралния трафик нарече Tesla Model 3 колата с най-малка вероятност да предизвика наранявания, която някога е тествала.
Оценката на агенцията е направена след серия тестове за определяне на вероятността за нанасяне на сериозни увреждания на пътници при преден и страничен удар както и при преобръщане.
Типично за електромобилите, батерията на Model 3 е в пода, в усилен кожух, като позицията й способства за нисък център на тежестта, което от своя страна подобрява много стабилността. Това е така и при други електрички и предвид архитектурата и липса на агрегат отпред, зоната за смачкване е доста по-голяма, а това помага значително при абсорбиране на енергията и свиването на конструкцията при челен удар.
Въздушните възглавници на Model 3 са специално разработени да пазят главите на пътниците в случай на удар под ъгъл. Добавени са и активни отдушници, през които може да излезе вътрешното налягане във възглавниците при издуване.
От сравнителни клипове на сайта на Tesla се вижда доста добро представяне на Model 3 при челен и страничен удар. Колата е разработена със специален патентован дизайн за страничните колонки, за да абсорбират максимално възможно количество енергия при минимална деформация.
Според вътрешни тестове на Tesla, при преобръщане покривът на Model 3 може да издържи натоварване върху покрива четири пъти колкото теглото на цялата кола, което надхвърля изискването за издържане на три пъти собственото тегло.
Ето и кратко видео със сравнението между Tesla Model 3 и Audi A4.
И още кратки клипове в Tesla блог по темата.