В този блог: Увеличеното производство на Model 3 помогна за подобряване на финансовите резултати на Tesla.
Рекордните доставки на Model 3 извеждат Tesla на печалба и в унисон с темпото компанията обяви, че ще издърпа напред старта на производството в Китай.
В новата фабрика в Китай ще се произвежда и Model Y, с първоначален план 250,000 коли годишно и постепенно увеличаване до 500,000.
По време на представянето на финансовите резултати за трето тримесечие на тази година, Елон Мъск добави още, че Model Y ще влезе в производство до 2020 г. Официалното представяне на модела е насрочено за март 2019.
За нас в България е по-важно това, че конфигураторът за Model 3 ще бъде активиран за Европа през настоящата година, което ще позволява да се правят поръчки. Това е възможно и сега, но само на американския сайт. На европейския има единствено форма за заявка с капариране (€1,000).
Мъск засегна и темата за споделянето на коли, което Tesla със сигурност ще предлага в бъдеще. Предвид идеята всеки да може да отдава своя Tesla електромобил под наем на други хора като част от общата система, компанията може да се окаже с далеч по-голяма флота за споделяне на коли от всички останали. Това според Мъск ще осигури огромно пазарно предимство на Tesla в дългосрочен план.
Интересното е, че вече имат оформена концепция, която се изразява в "синтез на популярните услуги като Uber и Lyft, както и Airbnb". Точно тук идва идеята всеки да може да предоставя своята кола, когато има желание за това и не я използва, а на места с голямо търсене компанията ще пуска собствени коли в мрежата. Засега не е ясно кога тази Tesla услуга ще стартира.
С новите финансови резултати Tesla поднесе позитивна изненада на анализатори, инвеститори и потребители. След обявяване на резултатите акциите скочиха с 12 процента вследствие на рекордните приходи и това, че компанията излиза за втори път в историята си на печалба.
В резултат пазарът се раздвижи, скептиците започнаха да променят мнението си, а големи консултантски компании като Citron Research да се ориентират към дългосрочни позиции.
В цифри, Tesla отчита печалба от $312 милиона при рекордни приходи от $6.8 милиарда. За сравнение, през миналото тримесечие приходите бяха само $4 милиарда. Излизането на печалба означава рядък досега доход от $1.75 на акция. През третото тримесечие Tesla е увеличила свободния кешов поток със $731 милиона до $881 милиона.
Общо, Tesla е доставила 56,065 Model 3 електромобила през Т3, като се има предвид, че за момента базовата цена на Model 3 все още е средно $49,000. Компанията работи интензивно за пускане на евтиния базов вариант на цена от $35,000. Изненадващо тези дни Tesla обяви междинен вариант на Model 3 със среден пробег (около 420 км) и базова цена $46,000, което определено е крачка напред към най-евтината версия.
Вероятно на-впечатляващото обаче е това, че Tesla е успяла намали работните часове за Model 3 с 30% в Т3 спрямо Т2. Явно излизат от производствения ад и успяват да оптимизират все повече процесите, в резултат на което идва и излизането на печалба.