В този блог: Тест направен в Германия сравнява зареждането и пробега на Tesla Model X и Jaguar I-PACE.
За теста е използват Model X 90D с 90 кВтч батерия, каквато има и Jaguar I-PACE. Капацитетът е еднакъв, но резултатите от теста са много различни.
Тестът е на германския YouTube канал nextmove, направен по-рано този месец и мнението на екипа е, че има какво да се желае като подобрение в разхода и мощността на зареждане на I-PACE.
Маршрутът за теста е бил от Йена до Берлин, с общо разстояние 268 км. Model X е по-голям и по-тежък, което подсказва, че I-PACE би се справил по-добре. По средата на теста, обаче, става ясно, че Jaguar I-PACE, въпреки по-малките си размери и тегло, дава по-висок разход от Model X. При скорости между 93 км/ч и 110 км/ч, например, разходът на I-PACE е средно 22.5 кВтч/100 км срещу 17.5 кВтч/100 км за Model X, което прави последния с 23% по-ефективен, поне при този тест.
Точните стойности от теста:
Разход при скорост до 110 км/ч:
- Tesla Model X – 17.5 кВтч/100 км
- Jaguar I-PACE – 22.5 кВтч/100 км
Разход при скорост 130 км/ч:
- Tesla Model X – 25 кВтч/100 км
- Jaguar I-PACE – 29.5 кВтч/100 км
При зареждането Tesla Model X също има предимство, тъй като дърпа енергия с мощност над 100 кВт, докато максимумът за I-PACE е бил 84 кВт, заради ограничения в колата. Водещият отбелязва и нещо интересно – леко пулсиране при хващане на кабела, което обаче няма нищо общо с тока, а с преминаващата през кабела охлаждаща течност.
Важно е да се отбележи, че използваният в теста Model X е със старите 18650 батерийни клетки – не с новите 21700, които имат по-висока енергийна плътност. С тях пробегът на Model S и X ще повиши допълнително, когато Tesla започне да ги вгражда в двата модела.
Като цяло материалът не е изпипан професионално и някои елементи липсват, но дава добра сравнителна представа за разхода на двата електромобили. Ето видеото с теста на nextmove.