Холандските пощи взимат първите 15 електрически вана Renault Master ZE

Електромобили

В този блог: По случай отварянето на нов логистичен център холандските пощи се сдобиват с електро бусове.

Засега на пазара има много малко предложения в този сегмент и холандците се ориентират към едно от първите възможни – Renault Master ZE.

Тази първа малка флота от бусове на ток ще работи в района на Амстердам и ще се използва за доставки из града и близките околности.

Всъщност компанията е получила първите два Master Z.E. електрически буса още през май и с тях се правят доставки в Утрехт и Лееуарден. Това са първите возила от този тип, с които холандски пощи се сдобиват в посока постигане на целта до 2025 г. да извършват доставки само с електро возила в градските райони на Холандия.

Електрическият Master използва базата на конвенционалния, с предно предаване, в категория 2.8 до 4.5 тона. Задвижващата система е заимствана директно от по-малкия електрически Kangoo ZE, със следните параметри:

  • Батерия: 33 кВтч
  • Бордово зарядно (AC): 7.4 кВт
  • Време за зареждане: 6 часа
  • DC зареждане: Няма
  • Електромотор: 57 кВт
  • Макс. скорост: 100 км/ч
  • Реален пробег: 120 км

Това е странно решение от страна на Renault, но сме сигурни, че компанията има своите причини да оборудва така първите си големи електрически бусове. Въпреки това, пробег 120 км от батерия с капацитет 33 кВтч батерия и 7.4 кВт бордово зарядно са недостатъчни за далеч по-малкия Kangoo, какво остава за Master ZE. Наистина, за кратки доставки в рамките на населено място тези параметри в повечето случаи ще вършат работа, но това е ограничаващо за функционалността.

Факт е, че система с например 80 кВтч батерия, 22 кВт бордово зарядно и 100 кВт DC зареждане ще оскъпи значително един електрически бус, но в крайна сметка така използваемостта е значително по-висока и има логика да се работи активно в тази посока. Вероятно до тези параметри ще се достигне някъде през 2021-2022 г при електрически бусове, ако тенденциите за развитие се запазят така, както ги следим.

Така или иначе е важно, че този тип возила макар и с ограничени способности най-накрая започва да влиза в употреба, което е добра новина дори само заради мисълта, че полека отиваме към подмяна на шумните и често доста пушещи бусове за доставки.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари