Great Wall изкарва малка електричка за тънки пари с над 200 км пробег

Електромобили

В този блог: Новият електромобил е под марката ORA и носи краткото име R1.

Компанията цитира базова цена €7600 след субсидии и за момента моделът ще се предлага само в Китай, но Great Wall вече показа намерения да направи ORA (на китайски се произнася Ола) международна марка и в тази връзка за нас може да се окаже ключово, че има завод в България, ако заработи отново. ORA е съкращение от Open Reliable Alternative.

Показан по-рано тази година като концепт, ORA R1 ще се предлага с 33 кВтч батерия, с която при този формат очакваме около 220-240 км реален пробег. Дори по-високата цена, без отчитане на субсидиите е много прилична за (макар и малък) електромобил с такъв пробег. Има си и собствена страница, но е само на китайски – можеш да разгледаш тук.

В концепцията на марката ORA обаче има нещо по-интересно от само компактен електромобил с добър пробег на ниска цена. Компанията променя модела на предлагане и обслужване, при това мащабно.

Според управителя на ORA и вицепрезидент на Great Wall Нинг Шуйонг, ORA заменя традиционния за дилърите модел на продажби, сервиз и доставка на резервни части с мрежа наречена ORA Home, състояща се от центрове за преживяване и смарт аутлети в централните бизнес зони на китайските градове. В добавка, клауд системата от данни събирани от приложението и онлайн магазина на ORA, както и Tmall електронните магазини, отваря възможности за развитие на различни начини за директни продажби и нови транспортни услуги.

ORA R1 е малък и е оборудван с 35 кВт електромотор, което е по-типично като мощност за електрическите мотоциклети. Предназначен е най-вече за града и най-вероятно максималната му скорост ще е ограничена до около 100 км/ч.

Моделът вече не е концепт и влиза веднага в продажба, като за момента знаем обявената цена след субсидии – €7600 до €9900. Гаранцията е три години или 120000 км за цялата кола и осем години или 150000 км за основни компоненти.

Идването на този и други китайски електро модели в Европа може да не е лесно, но е много вероятно предвид напористите действия на китайските авто компании.

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Може би не сте чули, но завода край Ловеч вече не е на Гриша Ганчев. Там от пролетта започва производство на авто части от германска компания.

Ангел Райковски
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Да така е, за жалост. Би било чудесно да се възстанови оригиналното предназначение все пак.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари