В този блог: Европейският вариант на Tesla Model 3 идва с 11 кВт трифазно AC бордово зарядно.
Информацията намерихме след доста чакане, когато първите коли започнаха да пристигат в Европа миналата седмица. От страница на сайта на Tesla се вижда, че мощността на AC зареждане е 11 кВт. Междувременно се появиха данни и за (до) 125 кВт CCS DC зареждане, макар и пикът да е само до 47-48% от батерията.
Питанка в TMC форума получи отговор след няколко дни чакане и след като следяхме темата когато информацията дойде, я публикуваме за всички. Потребител от форума пусна линк към страницата на Tesla, където срещу AC зареждане е записано 11 кВт.
Това е по-слабо отколкото при по-скъпите S и X, но не можем да сме сигурно, че мощността е по-ниска просто защото става дума за по-евтин модел. Голямата батерия на Model 3 обаче е с капацитет малко над 70 кВт и с 11 кВт мощност зареждането й ще отнема повече от 6 часа.
За нощно време е супер, но не е достатъчно за по път. За сравнение, ако мощността е 16.5 кВт, при спиране за два часа щеше да е възможно да се напълни половината батерия, достатъчно за около 200 км пробег. С 11 кВт скоростта на зареждане е 65 км/час.
Вече имаме информация и за DC CCS зареждането, след като холандският оператор Fastned показа графики с пикова мощност 126 кВт. За сравнение, в момента на Supercharger станциите на Tesla мощността е до 120 кВт. С предстоящата версия 3 на станциите мощността ще бъде увеличена.
Бързото зареждане идва с известно ограничение, тъй като максималната мощност е позволена до около 47–48% от батерията. След това мощността спада значително, което при други електромобили като Audi e-tron се случва по-късно.
First production Tesla Model 3 visits Fastned, this is what happened next ⚡️ pic.twitter.com/giPdBj5t0W
— Fastned (@Fastned) February 8, 2019
Вероятният бъдещ пик ще е около 160 кВт, с което зареждането от 10–80% би трябвало да отнема 24-27 минути (сега това става за 30–35 минути.
С 11 кВт трифазно AC зареждане Model 3 се изравнява с настоящия BMW i3, който обаче е със значително по-малък капацитет на батерията (42 кВтч), както и с Audi e-tron (95 кВтч батерия), при който опцията за 22 кВт AC зареждане (второ бордово зарядно) засега не е налична.