Tesla Model 3 с 11 кВт AC бордово зарядно и до 125 кВт CCS DC

Електромобили

В този блог: Европейският вариант на Tesla Model 3 идва с 11 кВт трифазно AC бордово зарядно.

Информацията намерихме след доста чакане, когато първите коли започнаха да пристигат в Европа миналата седмица. От страница на сайта на Tesla се вижда, че мощността на AC зареждане е 11 кВт. Междувременно се появиха данни и за (до) 125 кВт CCS DC зареждане, макар и пикът да е само до 47-48% от батерията.

Питанка в TMC форума получи отговор след няколко дни чакане и след като следяхме темата когато информацията дойде, я публикуваме за всички. Потребител от форума пусна линк към страницата на Tesla, където срещу AC зареждане е записано 11 кВт.

Това е по-слабо отколкото при по-скъпите S и X, но не можем да сме сигурно, че мощността е по-ниска просто защото става дума за по-евтин модел. Голямата батерия на Model 3 обаче е с капацитет малко над 70 кВт и с 11 кВт мощност зареждането й ще отнема повече от 6 часа.

За нощно време е супер, но не е достатъчно за по път. За сравнение, ако мощността е 16.5 кВт, при спиране за два часа щеше да е възможно да се напълни половината батерия, достатъчно за около 200 км пробег. С 11 кВт скоростта на зареждане е 65 км/час.

Вече имаме информация и за DC CCS зареждането, след като холандският оператор Fastned показа графики с пикова мощност 126 кВт. За сравнение, в момента на Supercharger станциите на Tesla мощността е до 120 кВт. С предстоящата версия 3 на станциите мощността ще бъде увеличена.

Бързото зареждане идва с известно ограничение, тъй като максималната мощност е позволена до около 47–48% от батерията. След това мощността спада значително, което при други електромобили като Audi e-tron се случва по-късно.

Вероятният бъдещ пик ще е около 160 кВт, с което зареждането от 10–80% би трябвало да отнема 24-27 минути (сега това става за 30–35 минути.

С 11 кВт трифазно AC зареждане Model 3 се изравнява с настоящия BMW i3, който обаче е със значително по-малък капацитет на батерията (42 кВтч), както и с Audi e-tron (95 кВтч батерия), при който опцията за 22 кВт AC зареждане (второ бордово зарядно) засега не е налична.

Хора в тази дискусия

Коментари (11)

Оценка 5 от 5 на база 1 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Аз наистина не Ви разбирам.
Факт, че нямам никакъв опит, но това, което аз си представям е, че ми трябва колкото се може по-мощни DC зареждачки.
На дълъг път ще ми трябва да презаредя 50-ина кВт и за мен ще е най-добре да спра там където първо е най-бързо и второ - евтино.
Това не си го представям как ще стане през АС, пък било то и 22кВт

И всъщност едно от нещата, което адски много харесвам в тази марка е, че те се опитват да осигурят на клиентите си точно това.

Редакция: 50,а не 30

Последно редактиран Преди 5 години от Орлин Орлин
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Zoe Q90 е било даже с до 43квт АС зареждане, т.е. за 1 час близо 300км заряд. Зое-то с тази малка батерия няма да приема максимална мощност докрай, но такова зарядно е било вградено предполагам заради малкото DC зареждачки преди години.

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Давам жокер - АС зареждането няма причина да се бърка/сравнява с DC зареждането.

Едва ли някой си представя да седи 4-5 часа или нещо от сорта на дълъг път. Всеки тип зареждане си има предназначение. АС зареждането - и неговата мощност - имат огромно значение. Давам пример - видях този коментар преди малко, когато излязох от Била. Докато пазарувах нашият Рено ЗОЕ се зареди до 52% (от около 10%) за 30 минути. Това е благодарение на 22 кВт бордовото зарядно. Има значение. Това е и една от...

Давам жокер - АС зареждането няма причина да се бърка/сравнява с DC зареждането.

Едва ли някой си представя да седи 4-5 часа или нещо от сорта на дълъг път. Всеки тип зареждане си има предназначение. АС зареждането - и неговата мощност - имат огромно значение. Давам пример - видях този коментар преди малко, когато излязох от Била. Докато пазарувах нашият Рено ЗОЕ се зареди до 52% (от около 10%) за 30 минути. Това е благодарение на 22 кВт бордовото зарядно. Има значение. Това е и една от причините ЗОЕ да е най-продаваният (дели първото място с LEAF) електромобил по продажби в Европа.

Мощното и бързо DC зареждане по път си е също толкова важно. Но не си постоянно на дълъг път, нито има (и ще има) толкова много DC колкото AC станции. Колкото повече стават DC-тата, разбира се, толкова по-добре. Нужни са много инвестиции, работа и време.

Виж още
Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Не вярвам да имам дни с повече от 540 км градско шофиране на ден, но дори и да имам, по-добре ако ми се наложи в тези дни да зареждам на 120 кВт DC.
За този половин час още 5 автомобили щяха да заредят толкова, ако беше 120 кВт DC
(Единствената причина да Ви го казвам е, защото Вие сте в този бизнес със зареждачките - да си знаете, че има и такива на пазара)
Това е моята гледна точка. Аз и затова се насочвам към ТМ3, а не към ZOE.

Колкото до първото място в Европа - това наистина бе добра...

Не вярвам да имам дни с повече от 540 км градско шофиране на ден, но дори и да имам, по-добре ако ми се наложи в тези дни да зареждам на 120 кВт DC.
За този половин час още 5 автомобили щяха да заредят толкова, ако беше 120 кВт DC
(Единствената причина да Ви го казвам е, защото Вие сте в този бизнес със зареждачките - да си знаете, че има и такива на пазара)
Това е моята гледна точка. Аз и затова се насочвам към ТМ3, а не към ZOE.

Колкото до първото място в Европа - това наистина бе добра смешка

Виж още
Последно редактиран Преди 5 години от Орлин Орлин
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Няма никаква смешка - ЗОЕ не е най-добрият електромобил, но е в топ 2 по продажби и това е факт. Топ 2,
защото понякога временно не е с най-много продажби. Не остава време за блогове със статистика, но ето няколко:

https://www.navigantresearch.com/news-and-views/plug-in-ev-sales-update-europe-2018
https://cleantechnica.com/2019/02/03/europe-ev-sales-renault-zoe-wins-in-december-nissan-leaf-takes-2018-title/
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1301-renault-zoe-prodazbi-evropa-2015...

Няма никаква смешка - ЗОЕ не е най-добрият електромобил, но е в топ 2 по продажби и това е факт. Топ 2,
защото понякога временно не е с най-много продажби. Не остава време за блогове със статистика, но ето няколко:

https://www.navigantresearch.com/news-and-views/plug-in-ev-sales-update-europe-2018
https://cleantechnica.com/2019/02/03/europe-ev-sales-renault-zoe-wins-in-december-nissan-leaf-takes-2018-title/
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1301-renault-zoe-prodazbi-evropa-2015 (през 2015-та също е било така).

Темата е 11 кВт зарядното на ТМ3 и CCS мощността. Да го оставим зоето на мира - тук служи просто за пример .

Че сме в бизнеса със зареждачки също няма нищо общо с темата. Естествено, че е добре да си имаш 120 кВт зареждане, а то ще става и по-мощно. Просто трябва да правиш разлика между нещата (АС и DC зареждане). Въобще не е под съмнение, че е по-добре когато ще минаваш 540 км да имаш на разположение 120 кВт DC мощност.

Виж още
Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Привет!
Да погледнем в детайлите - автомобила предлага около 350-420км пробег с пълна батерия, т.е. само на отсечката София-Варна ще е нужно спиране за малко зареждане, което е елементарно да се предвиди къде, как и т.н.
Хората, които карат/ще карат електромобили, вярвам няма да са "джигити" и стилът им на живот няма да е "всичко на макс". всъщност това мисля, е новостта, която ще дойде с електромобилността - да се мисли повече, да се планира и предвижда, и ежедневието да е по-спокойно.
А...

Привет!
Да погледнем в детайлите - автомобила предлага около 350-420км пробег с пълна батерия, т.е. само на отсечката София-Варна ще е нужно спиране за малко зареждане, което е елементарно да се предвиди къде, как и т.н.
Хората, които карат/ще карат електромобили, вярвам няма да са "джигити" и стилът им на живот няма да е "всичко на макс". всъщност това мисля, е новостта, която ще дойде с електромобилността - да се мисли повече, да се планира и предвижда, и ежедневието да е по-спокойно.
А мощността на АС зарядното сигурно е съобразена със сградната инсталация, т.е. 22кВт са множко и не навсякъде ще е ОК.
Не знам дали може от автомобила да се ограничи мощността на зареждане!?

Виж още
nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Абсолютно с две ръце - ДА - за това да се планира и ежедневието да е по-спокойно. Точно такова е моето разбиране за електрическата мобилност.

За съобразяването със сградните инсталации - това определено е важно и съвсем уместно. Като цяло не е проблем да имаш 22 кВт партида - има ли възможност ЕРП-то ще я осигури. Естествено трябва и да има възможност човек да си я плати тази партида. Тук акцентът е по-скоро върху обществените АС станции и бордовото зарядно на електромобила като функция....

Абсолютно с две ръце - ДА - за това да се планира и ежедневието да е по-спокойно. Точно такова е моето разбиране за електрическата мобилност.

За съобразяването със сградните инсталации - това определено е важно и съвсем уместно. Като цяло не е проблем да имаш 22 кВт партида - има ли възможност ЕРП-то ще я осигури. Естествено трябва и да има възможност човек да си я плати тази партида. Тук акцентът е по-скоро върху обществените АС станции и бордовото зарядно на електромобила като функция. Едно е да седиш някъде час - можеш да си го вкараш в графика и да се интегрира добре - 2, 3 часа или повече вече е друго - затова дадох и примера със ЗОЕто.

11 кВт е добре, особено за домашно. 22 кВт просто дава повече гъвкавост и бързина, когато е нужна.

Виж още
Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Трябваше това 22квт да го направят с доплащане за европа, защото в някои държави няма много DC зареждачки

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Ами да, както е при Audi e-tron. И както беше при Tesla Model S 1. Да има избор за тази важна опция.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Това е Model 3!
11kW са му Ок. достатъчно е скъп за да му добавиш още $1000? за нищо. Преди 2 години нямаше нито една бърза зареждачка в България, сега наближават 30 бр.
От трифазен контакт в гаража се зарежда достатъчно бързо за градско каране - два пъти седмично. /може и всеки ден/
За между градско - само бързо /DC/ зареждане.
И всеки хотел и голям магазин трябва да имат АС зареждачки....

ПЕТЪР ПЕТРОВ
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Да 11 кВт за тройката биват определено. Все пак 16.5 като на S и X са една идея по-добре и има значение. Казвам го от опит.

Гост
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари