Данни за реалния капацитет на батерията на Renault ZOE ZE40

Електромобили

В този блог: Документ на LG показва различни данни за капацитета на батерията на Renault ZOE ZE 40 от официалните.

Вече знаем, че 41 кВтч батерията на ZOE (след 2017 г.) е съставена от 192 LG Chem E63 клетки, но сега научаваме какъв е реалният капацитет на всяка от тях, благодарение на събрана от PushEVs информация.

Ето техническите данни на LG Chem E63 клетката:

  • Минимален капацитет: 64.6 Ah
  • Номинален капацитет: 65.6 Ah
  • Номинално напрежение: 3.6 V
  • Напрежение при зареждане (макс): 4.2 V
  • Дебелина: 11.5 мм
  • Ширина: 125 мм
  • Височина: 325 мм
  • Тегло: 964.9 гр

Сега за целия батериен пакет на Renault ZE 40 (192 клетки в 2х96 конфигурация)

  • Минимален капацитет: 44.65 кВтч
  • Nominal Capacity: 45.34 кВтч
  • Номинално напрежение: 345.6 V
  • Напрежение при зареждане: 400 V
  • Тегло: 185.26 кг (само клетките)

Вижда се, че данните показват различен с около 10% от официално обявения 41 кВтч капацитет. Тук може да добавим още данни, вече от реалната употреба. Обикновено един от най-коментираните параметри на електромобилите е пробегът и в частност как му се отразява студеното време. Ето какво показват данните при различни температури:

  • -20° C: 60.2 % = 26,42 кВтч капацитет
  • -10° C: 84.2 % = 36,96 кВтч капацитет
  • 0° C: 90.4 % = 39,68 кВтч капацитет
  • 25° C: 100 % = 43,9 кВтч капацитет
  • 45° C: 102.1 % = 44.81 кВтч капацитет

И още един много важен параметър, особено когато купуваме употребяван ZOE – с колко намалява капацитетът с времето/използването:

Цикли при 25°C:

  • 94 % от първоначалния капацитет след 200 цикъла
  • 84 % от първоначалния капацитет след 1000 цикъла
  • 80 % от първоначалния капацитет след 1400 цикъла

Цикли при 45°C:

  • 91 % от първоначалния капацитет след 200 цикъла
  • 78 % от първоначалния капацитет след 1000 цикъла
  • 72 % от първоначалния капацитет след 1400 цикъла

Вентилаторите на Renault ZOE може да са малко шумни, но благодарение на системата за термален контрол батерията работи при почти идеалните за нея 25°C. Въпреки това един начин да скъсиш живота на тази батерия е чрез постоянно каране и зареждане, например с ежедневни пътувания от Варна до Бургас, зареждане и обратно. Деградацията се ускорява при моментално зареждане след дълго шофиране и потегляне отново малко след зареждане.

Ако приемем, че средният пробег на ZOE ZE40 като нов е 250-260 км, след 1000 цикъла можем да очакваме средно 210 км (средно 82%). Това означава, че батерията ще спадне до около 82% от първоначалния капацитет някъде след 260000 км пробег като това е консервативна прогноза и реално този капацитет може да се запази и до 300000 км пробег.

Нещата със ZOE ще станат още по-интересни в края на тази година, защото някъде през есента Renault трябва да пусне на пазара новата версия с близо 50 кВтч пробег, до 100 кВт CCS зареждане, все така с 22 кВт АС бордово зарядно. Има индикации, че новият ZOE може да е с десетина сантиметра по-дълъг и ще е важно компанията да коригира грешки от типа на не разделящата се на две облегалка на задната седалка.

ДОБАВКА от април 2019: Модел 2019 на Renault ZOE вече се предлага с разделяема облегалка на задната седалка.

Новият модел не само ще увеличи пробега, но може да прати цените на настоящите употребявани коли надолу, което да раздвижи пазара на втора употреба ZOE.

Ето линк към документа с техническите данни за LG E63 клетката.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Циклим, циклим. За това на всяка DC станция и трябва козирка да пази сянка на зареждащите електромобили, както практически всяка бензиностанция си има покрив да пази от дъжд. Пък като ще има козирка, защо да няма слънчеви панели отгоре?

За Зоито малко е странно че няма по-голям буфер на батерията за да се удължи живота й.

Влади Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения