Във VW има опасения, че договорът за доставка на електромобилни батерии със Samsung SDI на стойност около 50 милиарда евро може да се разпадне.
Корейците първоначално са се съгласили да доставят батерии с общ капацитет от малко над 20 гВтч за VW.
Сега обаче Bloomberg съобщава, позовавайки се на източници близки до случая, че Samsung SDI няма да може да се справи с такъв обем и ангажиментът им може да спадне до обем от по-малко от 5 гВтч.
В края на миналата година VW постави началото на мащабната си електрическа офанзива по отношение на доставките на батерии осигурявайки си договори за доставки с LG Chem, Samsung SDI, CATL и SK Innovation
Потребността на Volkswagen от батерии е огромна с оглед на целта, заложена в пътната карта Е с 50 нови напълно електрически превозни средства до 2025 г. В този момент компанията от Волфсбург твърди, че се нуждае от поне 300 гВтч годишен капацитет.
Това съответства на годишен капацитет на най-малко четири гигафабрики като тази на Тесла, която се ползва като индустриален стандарт.
От VW не потвърдиха официално информацията, а само че продължават да работят със Samsung SDI, които също отказаха да коментират случая с подробности
Междувременно Volkswagen реши да се впусне в масовото производство на батерийни клетки. Партньорът няма да бъде SK Innovation, както се очакваше, а шведската стартъп компания Northvolt.
Планът е да се изгради завод в Salzgitter с общ годишен капацитет от почти дванадесет гигаватчаса и с нарастващото търсене той да се увеличи до около 30 гВтч.
Първият масов електромобил на VW скоро ще влезе в серийно производство, а компанията отвори и предварителните резервации за колата в Европа.