В края на миналата седмица по мрежата плъзнаха снимки и някои от спецификациите на новия модел Renault ZOE, но дотук със спекулациите.
Вече имаме официално инфо от Renault за следващото поколение на един от най-продаваните електромобили в Европа.
Промени има както вътре така и отвън, но може би най-важната от всички тях е по-голямата батерия, която ще бъде с капацитет 52 кВтч. По думите на Renault, с тази батерия може да се постигне пробег от 390 по WLTP стандарта.
В реални условия вероятно километрите ще са 350-370, което удължава и възможността за по-продължително шофиране с по-висока скорост. С по-голямата батерия идва и по-мощен електромотор, който в новото ZOE ще бъде с мощност 100 кВт.
Бързото зареждане няма да е като на Tesla Model 3, но за разлика от преди ZOE вече ще може да се зарежда и на DC станции с мощност до 50 кВт. Renault запазва и едно от основните предимства на електромобила - 22 кВт бордовото AC зарядно.
Според Renault бързото зареждане на DC станция ще отнема 70 минути за 80% пълна батерия. Не е точно "бързо", но ще повиши значително използваемостта на ZOE. Сметките всъщност показват следното - 80 % от 52 кВтч са 41,6 кВтч и при ефективност на зареждане на DC станция е около 95%, мощността на зареждане ще е по-скоро 37,5 кВт (52 x 0,8/0,95 x 60/70).
Сред промените отвътре най-силно впечатление прави новият 10-инчов централен дисплей, но освен това има и други промени по дизайна и добавка на трето място отзад.
Новото ZOE използва също и мултимедийната система Renault EASY LINK и приложението MY Renault, включващо набор от приложения и услуги.
Цената за съжаление все още не е ясна, но според някои предварителни спекулации новият модел ще струва само с 500 евро повече от настоящия. Първите доставки се очакват през септември тази година.
Един от електромобилните фенове поддържащи Renault Zoe & ZE Owners Club канала в YouTube успя да се уреди с ранен тест драйв на новото ZOE и сподели първите си преживявания с новото возило.
Ето и някои снимки, които пуснаха от Renault днес.