Да знаеш, че си максимално защитен докато шофираш е чудесно! Още по-чудесно е да знаеш как точно колата ти реагира на различен тип удар в различни ситуации.
Макар да е сравнителноo млада компания и с не особено много опит в производството на автомобили, в днешно време Tesla произвежда едни от най-защитените от сериозен инцидент превозни средства.
Или поне така смята National Highway Traffic Safety Administration, според която Model 3 най-безопасният автомобил на пътя в момента.
След Model 3 на второ и трето място по безопасност са другите два електромобила на Tesla, което звучи като някакво невероятно постижение предвид факта, че над 900 коли са минали вече през тези тестова и нито една не е постигнала резултати като тези досега.
До голяма степен тези високи нива на безопасност са благодарение на факта, че колите на Tesla са проектирани от началото да бъдат електромобили и имат специфична задвижваща система и разпределени на всички компоненти вътре, включително и самото шаси на колата.
Cameron от YouTube канала The Tech of Tech пусна готино видео наскоро, в което обяснява подробно предимствата на Tesla Model 3 откъм безопасност и как точно колата е построена, за да бъде максимално защитена при различен вид удари.
Дизайнът на батерията, монтирана на пода повишава безопасността по няколко начина. Батерията на Model 3 тежи над 450 кг и цялото това тегло се намира в долната част на колата. Това не само подобрява управлението, но и прави автомобила много труден за преобръщане. Според изчисленията на NHTSA, Tesla Model S има 5,70% шанс за преобръщане при тежък сблъсък, докато Model 3 има 6,60%.
От най-ранните дни на компанията, Tesla направи безопасността на батериите си приоритет (Елон и неговите колеги знаеха много добре, че медиите ще ги направят на нищо при случаи на запалване на батерията). Когато батерията се повреди, прегряването в една клетка може да се разпространи до други, феномен, наречен термичен изход. Няколко характеристики на батерийните пакети на Tesla са предназначени да предотвратят това.
Връзките между клетките са проектирани така, че да се стопят при много по-ниска температура, отколкото е необходимо, за да се предизвика термичен изход. Клетките също са разделени от охлаждащи листове и всяка клетка има аварийни отвори, които позволяват на горещите газове да избягат, преди да могат да натрупат достатъчно налягане, за да предизвикат експлозия.
Доста други фактори има, сред които е и стъкленият покрив, който на пръв поглед може да изглежда като по-лошо решение от стандартния, но това е само на пръв поглед.
Защо стъклото на покрива на Tesla е по-добро, ще ти разкаже Cameron, който е направил 20 минутно видео по темата с доста графики и визуални примери.