Електрическите автобуси започват да се пръкват на все повече места по света и дори в съседна Турция се работи доста по тази линия.
Цели три от местните производители на автобуси вече могат да се похвалят с електрически модел, а най-новото попълнение е от компанията Karsan, която представи 8-метров електробус, задвижван от BMV i3 батерии.
Atak Electric използва общо пет батерии от BMW i3, всяка с капацитет от 44 кВтч и мотор с мощност 230 кВт. По данни на компанията пробегът на този автобус е 300 км с едно зареждане, но не е пояснено на кой цикъл са правени тестовете.
Стандартното зареждане на батериите отнема около пет часа, докато бързото зареждане ще пълни батериите в рамките на три часа.
Използването на рекуперативната спирачна система по време на шофиране може да зареди около 1/4 от батерията.
Atak Electric се предлага в две конфигурации на седалките: 18 места и четири сгъваеми седалки, както и 21 места и четири сгъваеми седалки.
Автобусът има общ капацитет от 52 пътници и влиза в серийно производство през август тази година.
Karsan вече използва BMW технология в 6-метровия Jest Electric автобус: по-малкият e-bus използва не само BMW батерии, но и 125 кВт електромотор от i3. Турската компания казва, че 35 автобуса Jest Electric вече се движат по улиците на Франция, Германия и Гърция.
Междувременно Karsan не е единственият турски производител, който пуска нови електронни автобуси. Местната компания Temsa представи два нови модела на електрически автобуси по време на UITP изложението в Стокхолм, Avenue Electron и MD 9 electriCITY.
На срещата присъства и турският производител на автобуси Otokar, който дебютира с изцяло електрически 12-метров автобус, който ще бъде достъпен в Европа през следващата година