Докато немците се занимават с това да говорят за милиарди инвестиции и да ни показват картинки на коли, които никога няма да видят бял свят, китайците продължават да взимат все по-голям дял от електромобилния пазар.
Доста китайски компании стъпват агресивно в Европа през последните две години и сега към тях се присъединява Changan, която ще прави съвместно електромобили в Грузия с местната Aigroup.
Aigroup вече в процес на изграждане на завод, който ще заработи още в началото на следващата година. Плановете на двете компании са за годишен капацитет от 40,000 бройки, от които поне половината да се продават в Европа.
Заводът ще открие поне 300 нови работни места при старта си, а според Kakha Guledan от Aigroup на по-късен етап броя на служителите във и около завода ще нарасне до 2,000.
В близост до този завод е планирано строителство и на други по-малки съоръжения за соларни панели и разработка на други технологии.
В новият завод ще се произвеждат четири вида електромобили, а Грузия планира да стане лидер в областта на електрическата мобилност в региона, като елиминира изцяло превозните средства с вредни емисии и ги замени с електрически през следващите десет години.
Друга китайска компания, която се разширява в Европа е CATL. Китайският производител на батерии е много близо до започването на строеж на фабрика за електромобилни батерии и компоненти в Германия.
По последни данни строежът може да започне още преди края на тази година, а CATL планира инвестиция от близо 2 милиарда евро във фабриката до 2024 г.