Няколко месеца преди официалното представяне на Porsche Taycan на автосалона във Франкфурт през септември 2019 г. тестовете на модела продължават и се появява нова информация. В мрежата попаднахме на тестване на зареждането на Taycan, което разбираме, че отначало няма да е с обявения максимум.
Рент-а-кар компанията Nextmove пусна снимки на шест Taycan тестови коли, закачени за EnBW бързи зарядни устройства на магистрала А8 на север от Улм. Зареждачките са с мощност до 300 кВт, но според германския електромобилен блог Electrive тези тестове показват, че първоначално Taycan ще бъде пуснат на пазара със зареждане до 250 кВт, а обявената 350 кВт мощност ще е възможна от 2021 г.
Изникват и още нови подробности за версиите на Taycan и евентуалните им имена:
Taycan S
- Батерия - 80 кВт
- Електромотор - Заден с мощност между 240 и 280 кВт
- Базова цена - ~€90,000
Taycan 4S
- Батерия - 80 кВтч
- Електромотор - преден и заден с обща мощност между 320 и 360 кВт
Taycan Turbo и Taycan Turbo S
- Батерия - 96 кВтч (34 модула всеки с по 408 LG Chem клетки)
- Електромотори - Преден 160 кВт, Заден 300 кВт
Рекуперацията е с мощност 250 кВт, което отговоря на мощността на зареждане, въпреки че двете са съвсем различни неща.
Тук обаче идва нещо, което е разочароващо за мен, както и за други хора, видно от коментарите по мрежата. Taycan ще е различен от други електромобили по отношение на рекуперацията. В Porsche не придават голямо значение на шофирането с един педал и автоматичната рекуперация (отпускане на педала за ускорение) на Taycan е много слаба, защото основното усилие е "закачено" към крачната спирачка. Според проект мениджъра на Taycan, Щефан Уекбах "една спортна кола не трябва да намалява когато вдигаш крака си от педала за ускорение, а да продължава да се плъзга с максимално възможната инерция".
Това дори звучи малко аматьорско като изказване, особено от инженер на такова ниво. Hyundai IONIQ, например, както и други електромобили, има лопатки за нивата на рекуперация зад волана. Не ти трябва никаква - сваляш с дясната до нула и се плъзгаш колкото ти трябва или можеш. Искаш най-силната - дръпваш три пъти лявата лопатка и колата усилва осезаемо степените на намаляване.
Ясно е, че компания като Porsche няма как да омаловажи акцента върху спирачните системи на своите коли. Жълти или червени, те са важна част от култа към Porsche. Но в инженерна компания с нивото на Porsche абсолютно могат да предложат и двата варианта - и силна крачна, и адекватна автоматична чрез степенуване, вместо да излизат с обяснения от типа на горното, което може да отдръпне много хора. За момента явно залагат на същия модел на спиране като при ДВГ вариантите.
Откъм динамични характеристики имаме максимална скорост 250 км/ч, ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3.5 секунди и до 200 км/ч за под 12 секунди. Тези данни бяха обявени наскоро в Шанхай и въпреки че не беше посочен вариант, предполагаме, че са за Taycan Turbo S.