BMW представи новия електрически MINI Cooper SE

Електромобили

Електро минито използва технологии от BMW i3, но клетките в батерията не са от LG Chem, а от китайския производител CATL.

Нетипично за установен автопроизводител, виждаме чисто електромобилно решение в иначе конвенционален модел - отпред MINI Cooper SE е гладък и няма имитация на радиаторна решетка с ненужни отвори. Така изглеждаше концептуалният вариант на модела и е добре да видим, че визията е запазена.

Като цяло Cooper SE се отличава от конвенционалния само по няколко детайла - огледалата, новите джанти, гладкият панел на мястото на радиаторната решетка и акцентите (на снимките в зелено-жълто).

Най-вероятно за да не е в пряка конкуренция с BMW i3, Cooper SE получава предишната най-голяма батерия на i3, с капацитет 32.6 кВтч. Разликата, както стана дума, е в това, че клетките за Cooper SE са от CATL. За сравнение, понастоящем най-голямата батерия на i3 е с капацитет 42.2 кВтч.

Ето основните технически данни на MINI Cooper SE:

  • Батерия: 32.6 кВтч
  • Електромотор: 125 кВт (като на BMW i3S)
  • Пробег: 235-270 км (WLTP)
  • Разход: 13.2 - 15.0 кВтч.

При MINI Cooper SE, предвид архитектурата на купето, електромоторът е разположен отпред. Модулите на батерията са с Т-образна форма, разположени между предните и под задната седалка.

mini-electric-cooper-se-2019-3

В багажника няма промяна спрямо конвенционалния модел - обемът е 211 до 731 литра. Купето обаче е повдигнато с 18мм, за да има достатъчно разстояние между пода на батерията и пътя. Cooper SE е лек за електромобил с тегло 1,365 кг, но е по-тежък със 145 кг от MINI Cooper S с автоматична трансмисия.

mini-electric-cooper-se-2019-4

Електро версията на MINI ще се произвежда от ноември в завода на компанията в Оксфорд и за да е по-лесно на работниците на поточната линия, на която се сглобяват и ДВГ версиите, разликите са незначителни. Дори контактът за зареждане е на мястото на капачаката за резервоара - над задното дясно колело. Ето вариантите за зареждане на MINI Cooper SE:

  • DC: до 50 кВт 9 35 минути до 80%)
  • AC: 11 кВт трифазно (2.5 часа до 80% и 3.5 часа до 100%)

Рекуперацията не е като на BMW i3, където степените се сменят автоматично в различните режими на шофиране. При MINI Cooper SE нивата на рекуперация са две - силна и слаба рекуперация - и се избират от превключвател отляво на старт/стоп бутона. При всяко ново стартиране на колата по подразбиране се включва по-силното ниво на рекуперация.

В стандартното оборудване на електро минито влизат навигация, LED фарове и термо помпа.

С този нов електро модел и идващите по това време и също през 2020 г. Opel Corsa-E, Peugeot e-208, DS 3 Crossback E-TENSE, както и обновеният Renault ZOE, конкуренцията при компактните електромобили започва да се засилва и това пазарът да се раздвижва. Ще има все по-голям избор, а междувременно трябва да расте и зарядната инфраструктура.

Хора в тази дискусия

Коментари (8)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Радвам се, че BMW/MINI пускат нова електрическа кола, но характеристиките говорят по-скоро колко са изостанали вече от другите автопроизводители. И не става въпрос спрямо Tesla, а спрямо други конвенционални като Hyundai например. С i3 бяха едни от новаторите преди няколко години, да продават доста plug-in, но очаквах повече. Жалко, надявам се с новия им CEO да има по-бързо развитие към електрификация.

Виктор Константинов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Параметрите дават прилична използваемост, но наистина има възможност да се направи една идея по-добра система, вместо да е просто предното ниво на i3.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

За моделите на Мини от БМВ използват предишни архитектури.

В момента се разработва архитектурата на 5-тата генерация:
BMW describes their Fifth Generation architecture

The new architecture is said to offer up to 62 miles of range for PHEVs and up to 435 miles in EVs.

Последно редактиран Преди 5 години от Филип Борисов Филип Борисов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Хм, да това е планът от 2018-та, както са го задали. Това с 435 мили или около 700 км по думите на хора от BMW има финансова логика само за топ моделите, при които високата цена може да оправдае голяма батерия и свързаните разходи за супер мощна зарядна инфраструктура (и други разходи по производството и въобще архитектурата на колите).

Иначе казано, както става все по-нерентабилно да се произвеждат компактни коли с дизелови двигатели, заради затягащите се изисквания за емисиите, така не е...

Хм, да това е планът от 2018-та, както са го задали. Това с 435 мили или около 700 км по думите на хора от BMW има финансова логика само за топ моделите, при които високата цена може да оправдае голяма батерия и свързаните разходи за супер мощна зарядна инфраструктура (и други разходи по производството и въобще архитектурата на колите).

Иначе казано, както става все по-нерентабилно да се произвеждат компактни коли с дизелови двигатели, заради затягащите се изисквания за емисиите, така не е рентабилно да се монтират по-големи батерии на компактни електромобили, че да имат и те по-голям пробег. Просто не се получава комбинацията ниска цена и голям пробег, поне засега и не очаквам да се получи в следващите няколко години (3-4 поне). Ето пример с новия Renault ZOE - за това подготвяме материал - много сметки са правени, за да се предложи точно 52 кВтч батерия. Защото 60 (или малко повече) като при Kona, е по-добре за потребителя (повечето си е повече), но производствено нещата са много тънки - много компоненти, много сметки, много неща...

Виж още
Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Трябва да имат в предвид конкуренцията и очакванията на пазара (не е само Зоито вече) в тези сметки. Ако това конвертирано Мини-СЕ бе излязло преди пет години щеше да е хит. Сега е майтап. Да имаме в предвид Мини-Е от преди десетилетие което имаше по-голям капацитет. По собствения си стандарт новото е провал.

Влади Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

БМВ наскоро уволни шефа си, говори се че точно заради тази кола, която въобще не е конкурент на другите марки и затова че изостанаха в електрификацията. БМВ винаги са били в топ 3 в света на задвижванията при автомобили с ДВГ и това е голям срам.

асдасд
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Интервю с Директорът на новостите в BMW от април месец

...

През тази година на пазара ще излезе моделът MiniE, който има пробег от около 250 км. За мнозина това е добър пробег, но някои потребители ще кажат, че това не е достатъчно през 2019 г. Как ще им отговорите?

- Лесно е - ако искате електромобилност в голям обем, а BMW ще е един от първите брандове, който ще произвежда по половин милион такива коли на година, трябва цената на колата да отговаря на производствената й стойност. В...

Интервю с Директорът на новостите в BMW от април месец

...

През тази година на пазара ще излезе моделът MiniE, който има пробег от около 250 км. За мнозина това е добър пробег, но някои потребители ще кажат, че това не е достатъчно през 2019 г. Как ще им отговорите?

- Лесно е - ако искате електромобилност в голям обем, а BMW ще е един от първите брандове, който ще произвежда по половин милион такива коли на година, трябва цената на колата да отговаря на производствената й стойност. В разработката на първото ни поколение електромобили инвестирахме милиарди и можехме дори да ги подаряваме - това нямаше да окаже особено отражение върху бизнес кейса. Но в един бързорастящ пазар вече говорим за обем и потребителят трябва да разбере, че основният разход в един електромобил е капацитетът и пробегът на батерията. Така че говорим за две групи електромобили - едните ще са с пробег около 300 км, а на другия край ще са онези с пробег 500-650 км. И винаги ще има един или два по средата - Tesla прави точно това. Така че всички модели с дълъг пробег ще струват много пари. Ако имате Mini E за втора кола или го използвате за градска кола, цената му ще отговаря на тези изисквания на потребителя. И няма смисъл да доставяме коли с пробег 800-1000 км, защото вътрешното съпротивление на клетките в батерията не позволява бързо зареждане. Всички фантазии за бързото зареждане, които чета в пресата, няма как да се случат. Просто ще убият батерията след 3-4 години. Така че голямата батерия означава само по-голямо тегло и разход.

...

Виж още
Филип Борисов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Тоя директор е пълна трагедия. С такива хора начело BMW не ги чака нищо хубаво. Няма как да не направим съпоставка с Илън Мъск и Тесла.
- В Тесла виждат , че 60% от кобалта се добива в Конго, много нестабилна, бедна и бандитска държава и решават да разработят батерии с малко кобалт, а в бъдеще и без никакъв кобалт. БМВ платили авансово на добивни компании, които са им обещали да им доставят кобалт. Само че договорите в една държава като Конго не значат нищо.
-Тесла разбират, че всеки иска...

Тоя директор е пълна трагедия. С такива хора начело BMW не ги чака нищо хубаво. Няма как да не направим съпоставка с Илън Мъск и Тесла.
- В Тесла виждат , че 60% от кобалта се добива в Конго, много нестабилна, бедна и бандитска държава и решават да разработят батерии с малко кобалт, а в бъдеще и без никакъв кобалт. БМВ платили авансово на добивни компании, които са им обещали да им доставят кобалт. Само че договорите в една държава като Конго не значат нищо.
-Тесла разбират, че всеки иска да има свободата да пътува където си иска с личния си автомобил и затова разработват технологии за по-евтини и по-големи батерии и бързи зарядни станции. БМВ обяснява, че батериите са скъпи и затова трябва да се ограничиш с малка трошка с хилава батерия, която става само за града, а ако искаш и на дълго трябва да плащаш толкова много, че по-добре си карай дизела. Ако искаш и на дълъг път с електромобил трябва да продадеш къщата си (ако имаш), ако нямаш пак си караш дизела.
-Тесла слага мощен хардуер за автономно шофиране в автомобила и обновяват софтуера през интернет, без доплащане от клиента, БМВ ще пускат ново ниво на автономност със всеки следващ модел. Тоест ако сега си купя БМВ с ниво 3, след няколко години ще мога да имам ниво 4, но трябва да си купя и ново БМВ.

Виж още
Веселин
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения