В този блог: Все още носещият името ID.3 електромобил вече се сглобява в предварителна серия в завода на компанията в Цвикау.
Тези първи бройки най-вероятно ще се ползват за тестове, обучение на дилъри и демонстрация на клиенти. Реално доставките на модела са планирани за средата на 2020 г., което е близо близо година отсега нататък.
Вече е определено кои заводи ще произвеждат компонентите за ID.3. В Касел е започнало производството на задвижващите електро системи за европейския и американския пазар. В китайския град Тянжин се сглобяват задвижвания за местния пазар, с прогноза от двата завода да излизат по 1.4 милиона модула годишно от 2023 г.
В Касел използват компоненти от други заводи като Залцгитер, където правят до 2000 ротора и статора дневно. Кожухът на задвижващия модул се отлива в Хановер, а този за трансмисията в полския град Познан. В Касел всичките тези части се сглобяват в една обща задвижваща система с произвеждан на място междинен кожух. Заводът в Касел произвежда също структурни компоненти като супер здравата рамка за батерията, тампони за амортисьорите и др.
Батерията и повечето от компонентите за шасито се правят в Брауншвайг. Там клетките се сглобяват в един общ батериен пакет, заедно с други компоненти като силовите кабели и управлението. Батериите за пилотната серия ID.3 обаче ще се правят в друго по-малко съоръжение тъй като голямото хале за масовото сглобяване на батерии с размер на девет футболни игрища ще бъде отворено в края на тази година.