В този блог: Освен фейслифт, второто поколение Hyundai IONIQ получава и технически подобрения.
Най-същественото е увеличението в капацитета на батерията - от 28 кВтч в настоящия модел, до 38.3 кВтч за новия, което е с 36 процента повече.
През юни, Hyundai очакваше да получи официално 294 км като показател за пробега по WLTP цикъла, но сега има приятна изненада, тъй като официално пробегът по WLTP е 311 км.
IONIQ е шампион по ефективност и с нашия настоящ модел сме го изпитвали не веднъж, така че нямаме съмнения за обявените официални данни. В някои случаи (добри атмосферни и пътни условия, както и умерено шофиране), IONIQ изминава повече отколкото му дават.
Но и при нормално шофиране, с поддържане на магистрална скорост, въпреки малката батерия на първия модел, колата върши добра работа и с нашата сме изминали близо 20000 км от началото на годината из България, Сърбия и Гърция.
Сега, с увеличението, предполагаме, че около 220 км ще са абсолютно постижими с магистрална скорост 120-130 км/ч. Студеното време и баирите, разбира се, ще се отразяват на разхода, но като цяло IONIQ е много оптимизиран електромобил и от нашия опит засега само Tesla Model 3 може да се мери с него по икономичност.
Какво още ново има (технологично) в IONIQ 2?
Подобно на Kona Electric, чрез функцията Smart Regenerative Braking, нивото на рекуперация се настройва автоматично в зависимост от наклона на пътя и трафик ситуацията пред колата (разстоянието до предната кола).
В новия IONIQ Electric има и Eco+ режим, който допълва досегашните Eco, Comfort и Sport режими. Логично, в режим Eco+ разходът на енергия се намалява допълнително, което ще е полезно в аварийни ситуации.
В интериора има нов по-широк 10.25-инчов AVN екран и променен дизайн на панела за управление на отоплението и климатика. Стандартният 7-инчов екран вече изобразява специфична за всеки режим тема, което се допълва от акцентно осветление в дясната част на таблото и на централната конзола.
Според компанията новият електрически IONIQ трябва да излезе на пазара през септември, като eCars и Hyundai ще осигурят специален тест драйв от соларната зарядна станция пред Интер Експо Център по време на целия автосалон от 12 до 20 октомври в София.