В този блог: Новата максимална мощност на бързите зарядни станции на Tesla в Европа е 150 кВт.
Досега максимумът беше 120 кВт, като увеличението ще бъде приложено на всичките около 500 обекта на компанията из Европа, на които са монтирани зарядни устройства версия 2. Има и малък брой по-стари устройства, чиято мощност ще бъде увеличена до 138 кВт.
Добавка: на 1 септември попаднахме на видео (виж го в края на блога), според което реалният максимум е 132 кВт с Tesla Model 3 (същата кола се зарежда със 160 кВт на IONITY DC станция). Хора с Model S и X, обаче, съобщават за мощност 145-146 кВт.
Другото ново е, че сега можеш да видиш промяната в мощността на дадена станция, ако докоснеш иконката й на екрана в Tesla електромобил. Според Tesla, всички нови Model S и Model X коли, както и Model 3 с най-голямата батерия, вече ще могат да се зареждат с мощност до 150 кВт. Дали максимумът може да бъде достигнат обаче зависи от фактори като наличния заряд при старта на зареждането, климатичните условия и др.
На някои DC зарядни станции извън мрежата на Tesla, Model 3 Performance и Maximum Range вариантите вече могат да се зареждат с до 200 кВт. Компанията планира монтаж на първите си Версия 3 Supercharger станции в Европа до края на 2019 г. На тях Model 3 ще може да се зарежда с до 250 кВт. Това вече е възможно в САЩ.
При 150 кВт говорим за зареждане с около 1000 км/ч, което означава зареждане на Model 3 със 75 кВтч батерия от 20% до 80% за по-малко от половин час, както се вижда от снимката отгоре.
Това ще изравни електромобилите на Tesla с Audi e-tron, който също може да се зарежда със 150 кВт, но при Tesla, поне според плановете, зареждането ще се ускори доста, като за начало за Model 3.
И една последна бележка тук. Случва се не рядко да ни се обаждат хора с въпроси как да зареждат в България (и въобще Европа) Tesla закупена от САЩ. Винаги съветваме да не се купуват Tesla електрички от щатите, въпреки че може да са на доста прилични цени, защото компромисът със зареждането в Европа е голям.
Първо, AC зареждането на американските варианти е монофазно и у нас става с макс. 32А чрез адаптер и Тип 1 към Тип 2 кабел, което означава около 7 кВт. DC зареждане на Supercharger станции в Европа пък въобще не е възможно, защото контактите на американските версии са различни от тези за Европа.
И на това има известни възможности да се влияе - има хора у нас, които предлагат хардуерни промени на зарядната система, но дали си струва разправията и дали в крайна сметка излиза по-изгодно е съмнително. А може да има и проблеми с Tesla, където не толерират (опити за) ремонти и промени извън тяхната мрежа.
Всеки има право на избор, но е важно да напомняме от време на време за предизвикателствата, защото много хора не се информират предварително и научават за тези неща чак след като похарчат прилична сума пари.
Ето и първо тестово видео по темата от електромобилния ентусиаст Бьорн Ниланд: