В този блог: На какъв пробег можеш разчиташ с Tesla Model 3 на магистралата.
Един от често задаваните въпроси за електромобилите е какъв е реалният пробег при поддържане на висока скорост. Особено от хора, които още нямат информация и искат да разберат доколко даден електромобил би им вършил работа.
Най-важният влияещ фактор е избраната скорост. Но фактори като челното съпротивление, атмосферните условия, теренът, климатичната инсталация и др. също оказват влияние върху разхода на енергия.
Наскоро ми попадна отново един от първите клипове с тест за разхода на Tesla Model 3 в Европа, направен през 2018 г. В този тест колегите от германската компания nextmove пробват разхода на Model 3 на аутобана, за да отговорят на този въпрос.
Тестът е направен при 25°C температура и климатик на 22.5°C, с поддържане на две различни скорости - 120 и 150 км/ч, тъй като това според екипа на nextmove е най-меродавно за Германия специално за Tesla Model 3. Причината е в това, че автопилотът на колата работи само до скорост 150 км/ч.
Първият тест, със 120 км/ч, е направен защото това е оптималната магистрална скорост, при която се налагат най-малко спирки за зареждане. От видеото се вижда, че има достатъчно коли движещи се със скорост 100-120 км/ч, което показва, че далеч на всички в Германия летят с 200 в лявата лента на аутобаните.
Ето и резултатите от теста:
150 км/ч:
- Разход: 23 кВтч/100 км
- Пробег: 315 км
120 км/ч:
- Разход: 16.5 кВтч/100 км
- Пробег: 450 км
Разбира се, целта не е да разчитаме изцяло на тези данни, като изцеждаме батерията почти докрай. Целта на теста е да покаже на какво може да се разчита, но спрямо съответното шофиране е добре (и дори важно) да се правят междинни зареждания.
Tesla Model 3 е сред най-оптимизираните и икономични електромобили и заедно с Hyundai държи първенството по разход. По-тежките електро модели гълтат доста повече електрони при магистрално шофиране, но целта на теста е да покаже, че поне част от електричките вече могат да се ползват и на дълъг път с нормални за шофиране извън града скорости.
Наистина, зареждането отнема повече време отколкото да напълниш резервоар с гориво. Но в случая с Tesla, мощността в Европа вече е увеличена до 150 кВт, със следващ скок до 250 кВт (вече възможно в САЩ). Това ще позволява само за 10-15 минути от мрежата да се дърпа енергия като за нови 200 км пробег, с което нещата до голяма степен се изравняват.
Ето и видео теста на nextmove: