Бръмбарът на Volkswagen е кола с корени в далечното минало. Разработена от Фердинанд Порше преди началото на втората световна война, костенурката отива далеч напред във времето като тотален хит и се превръща в култово возило с неповторими и вдъхновяващи форми, 21.5 милиона продажби и, както се вижда, обект на съвременни желания за претворяване.
Съвременният вариант носи част от чара на оригинала, но далеч няма същото обаяние. Затова си имаме и понятие – класика. Някои неща влизат там, други не.
Сега, Volkswagen прави една класическа крачка, като започва да предлага официално оригинални костенурки преоборудвани с електрическо задвижване. Това вече обявиха Jaguar (за E-Type) и Aston Martin за своите класически модели и с включването на Volkswagen вече се заформя тенденция в това движение.
Компанията разкри първия прототип малко преди автосалона във Франкфурт (тези дни са наситени с такива предварителни демонстрации след отпускарския август и преминаването към работно темпо в спокойния септември).
За улеснение, задвижващата система е заимствана от e-up!, но с по-голям капацитет на батерията – до 36.8 кВтч.
До 36.8, защото батерията събира до 14 модула по 2.6 кВтч, което ни говори, че може да има предлагане с различни по капацитет батерии в зависимост от желанието.
Логично, новата електро система налага някои промени, като усилване на шасито и спирачките, заради увеличените мощност и тегло. Преоборудваният на ток бръмбар тежи 1,280 кг, но ускорява супер прилично – за 4 секунди до 50 км/ч и за 8 секунди до 80 км/ч. Максималната скорост е 150 км/ч, а пробегът 200 км. Ето тези данни подредени по-прегледно:
- Батерия – до 36.8 кВтч
- Пробег – 200 км
- Ускорение 0-80 км/ч – 8 сек.
- Макс. скорост – 150 км/ч
- DC зареждане – CCS (около час за 150 км пробег)
С тези данни колата изглежда много забавна и използваема – 200 км е достатъчно добът пробег за излет или друго пътуване с електро класика. И с добавеното CCS DC зареждане допълването по път е в комфортната граница като време и дава свобода за по-дълги пътувания. Самото зареждане е решено елегантно, като портът е поставен под единия стоп – малко напомня за повгигащите се задни регистационни номера на някои коли от миналото, под които се намира гърлото на резервоара.
Самата конверсия е продукт на партньорство – Volkswagen произвежда част от системата и си партнира с eClassics от Ренингер за инсталацията.
Все още липсва важната информация за цените и кога ще може да се купят електрифицирани класически костенурки, но вече се говори, че китът за костенурката може да бъде адаптиран за вграждане в други класики, каквито във VW групата грам не липсват.
С включване на Volkswagen в това движение наистина се заформя тенденция, в която се надяваме и други големи автопроизводители да се включат скоро. Едно Renault 5 с електро сърце, например...
И много други – списъкът с кандидати би бил огромен.