Вече има приятели, които ни споделят, че са си избрали Byton и изчакват китайският електро SUV да дойде в Европа.
Поне за малко това се случва сега във Франкфурт (до 22 септември), където компанията има щанд на автосалона и демонстрира финалния дизайн на M-Byte.
Заглавието показва параметрите на по-голямата батерия, но M-Byte ще се предлага и с по-малка 72 кВтч батерия. И двата параметъра показват използваемия капацитет на съответните батерии. Поздравления за Byton – всички трябва да обявяват използваемия капацитет на своите батерии, за да знаем на какво можем реално да разчитаме. Пък общия нека си го крият (както правят и в Byton), заради конкуренцията.
Както и при други производители, в Byton са решили по-голямата батерия да се зарежда с по-голяма мощност, а именно 150 кВт. Максималната мощност на зареждане на по-малката е 120 кВт.
Ето и още данни:
- Батерии – 72 и 95 кВтч (използваем капацитет)
- Пробег – 360 и 435 км (WLTP)
- Електромотори (Bosch) – 200 кВт (заден) и 150 кВт (преден)
- DC зареждане – 120 и 150 кВт
- AC зареждане – 11 кВт (22 кВт опция)
Byton е създадена през 2017 г. китайска компания, но използва германска техника. И в производството – роботи Kuka и Dürr – и в самия електромобил – електромотори Bosch. Според технологичния директор на компанията, тези мотори ще се предлагат на пазара (иначе казано ще са достъпни за други производители) през следващата година.
Сега малко повече за зареждането. По-голямата 95 кВтч батерия може да се зарежда с мощност 150 кВт, което означава около 35 минути до 80% или около 100 км пробег за 10 минути (600 км/час). В Европа M-Byte ще се предлага с 11 кВт AC бордово зарядно. Ще има и 22 кВт опция, но нямаме информация дали ще е под формата на второ 11 кВт бордово или отделно 22 кВт устройство.
Клетките за батериите на Byton идват от новия лидер в производството на такива компоненти – китайската компания CATL (Contemporary Amperex Technology). Интересното във връзката между двете компании е, че CATL е инвеститор в Byton. Това е и единственият автопроизводител, в чийто бизнес CATL е инвестирала (засега).
Вече асемблираните батерии са оборудвани с активна термо система, която може да балансира охлаждането и затоплянето между задвижващата система, батерията и интериора. Охлаждането на батериите обикновено е много по-обсъждано, но затоплянето им е също толкова важно, особено в страни със студен климат.
В добавка, Byton е разработила термо помпа, която работи в комбинация с PTC (positive temperature coefficient) отопление, чрез което се генерира топлина от електричество по ефикасен начин.
Обсъждали сме го и преди, но гигантският екран в интериора на Byton е нещо, което ни е интересно как ще възприемем. 48-инча по цялата дължина е супер екран, който предстои да разберем дали ще ни разсейва повече от допустимото по време на движение.
Наистина, Byton M-Byte е електромобил, който би трябвало да се управлява изцяло сам, но при пускането му на пазара (вероятно през 2021 г.) вероятно това все още няма да е позволено, тъй като няма сериозни индикации, че дотогава съответните регулации ще са готови. Поне в Европа. И като цяло по въпроса с автономността, първите версии на модела ще са оборудвани с Ниво 3. За изцяло автономни ще се считат електромобили с Ниво 5.
И като стана дума за готовност, според компанията досега са направени над 50,000 M-Byte заявки от цял свят, като очакванията й са да обяви старт на резервациите за Европа през 2020 г. и базовата цена да е около €45,000. По план доставките в Китай трябва да стартират около средата на следващата година и през 2021 г. за Европа и САЩ.