Започваме тази порция новини за Byton с това, че тези дни компанията се похвали с новия си завод в Китай. Това не е в Южна Корея, но причината да започнем с този анонс, е, че Byton е китайска компания и първо ще започне производство и продажби в Китай. Видеото от новата супер оборудвана фабрика в Китай може да погледнеш най-долу.
За пазарите в Европа и САЩ Byton избира друг подход. Компанията обяви, че сключва договор с южнокорейския доставчик на автомобилни компоненти MS Autotech, който работи и с Hyundai. Така, чрез своето поделение Myongshin, MS Autotech ще произвежда над 50,000 електромобила годишно в бивша фабрика на General Motors.
Ако това не ти напомня нещо много познато, ето – сегашната фабрика на Tesla във Фримонт, Калифорния, всъщност е бивш завод (казваше се NUMMI) на Toyota и General Motors.
Byton е основана през 2017 г. от китайската автомобилна компания FMC (Future Mobility Corp) и с новата сделка с MS Automotive е една стъпка по-близо към реализацията на M-Byte. Нещата се случват бързо, но все пак плановете са производството на електрическия SUV за Европа и САЩ да стартира през 2021 г. Имаше индикации за 2020 г. и предвид супер бързите действия в Китай и Южна Корея няма да се учудим, ако това се случи, но и 2021 звучи добре.
Ето и видеото за завода на Byton в Китай: