Според плана на компанията, от завода в Цвикау до края на 2021 г. трябва да излязат близо половин милион ID.3 електромобила.
По-точно, около 100,000 през 2020-та и още 330.000 през 2021 г., което означава, че заедно с увеличаването на производствения капацитет и на други автопроизводители, след две години по пътищата на Европа може да има над милион нови електро коли.
Първоначално, за батериите на ID.3 Volkswagen ще купува клетки от завода на LG Chem в Полша. Ето трите вида батерии, с които ID.3 ще се предлага:
- 45 кВтч – Стандартен пробег (330 км по WLTP)
- 58 кВтч – Среден пробег (420 км по WLTP)
- 77 кВтч – Дълъг пробег (550 км по WLTP)
Първите бройки ID.3, една от които eCars заяви, ще са със средното ниво 58 кВтч батерия. Това е до известна степен сходно с политиката на Tesla първо да предлага по-високите нива, но предполагаме, че във Volkswagen са решили да не пускат 77 кВтч батериите отначало, заради по-голямото количество клетки, които трябва да купят. Предвид трудностите в доставките е уместно по-големите батерии да дойдат малко по-късно.
Междувременно, китайският лидер в производството на батерийни клетки CATL изгражда нова фабрика за производство край Ерфурт, която да започне доставки до края на 2020 г. Има вероятност клетките за 45 кВтч батерията на ID.3 да идват точно от тази фабрика и ако това се потвърди, стандартното ниво на ID.3 може да излезе на пазара чак в началото на 2021 г.
На церемонията по старта на производството на ID.3 присъства канцлерът Ангела Меркел и след тази сериозна крачка от страна на VW беше направена и среща на германското правителство с автоиндустрията, след която изтече информация за предстоящите големи инвестиции в развитие на електрическата мобилност в страната.
Наши приятели също вече са направили поръчки за ID.3 и на някои от тях вече дори сме инсталирали зарядни станции, въпреки че доставките се очакват след около 6 месеца. Да си имаш предварително зарядна станция означава да си подготвен, защото в обратния случай нещата често са пресиращи. Случвало се е да получаваме заявки за супер бързо производство, доставка и монтаж на зареждачки и това върви със съответното количество стрес.
Шофирането на ID.3 очакваме да е точно обратното и работим усилено за развитие на зарядната инфраструктура в нашия регион, за да бъдат пътуванията с електрически автомобили удобни и приятни.