Електрическият Hyundai IONIQ вече не е най-ефективният електромобил на пътя, но въпреки това новата версия на колата има редица подобрения спрямо предшественика си.
В продължение на близо четири години първото поколение на електрическия IONIQ беше на върха в класирането по ефективност при електричките въпреки малката си батерия и не особено голямо пробег. Този модел и сега е водещ, но новият IONIQ е с малко по-висок разход и отстъпва на най-новата версия на Model 3.
Така, начело излиза Tesla Model 3 след последните оценки направени от Американската агенция за околната среда (EPA) за пробег и ефективност през тази година.
Ето какво показват техните тестове за Hyundai IONIQ 2020
Оценка за пробег
- Пробег в градски условия: 296 км
- Пробег при извънградско каране: 247 км
- Комбинирано : 274 км
Оценка за ефективност
- Ефективност в градски условия: 145 MPGe - 23,24 кВтч /100 мили - 14,44 кВтч/100 км
- Ефективност при магистрално каране: 121 MPGe - 27,86 кВтч /100 мили - 17,31 кВтч/100 км
- Комбинирана ефективност: 133 MPGe - 25,34 кВтч /100 мили - 15,75 кВтч /100 км
Разликата спрямо предната версия на IONIQ не е голяма, но както се вижда на картинката по-долу по данните на EPA резултатите на Model 3 са с малко по-добри при определени условия.
Новият модел на IONIQ е с по-мощен електромотор (100 срещу 88 кВт) и повече пробег поради по-големия капацитет на батерията (38,3 срещу 28 кВтч). Бордовото зарядно устройство също е по-мощно (7.2 срещу 6.6 кВт).
Най-големият недостатък в сравнение с изходящия модел са по-ниските скорости на зареждане на DC зарядни станции. На новия модел са необходими 54 минути, вместо предишните 23 минути, за пълнене на батерията до 80%.
Какво още ново има (технологично) в IONIQ 2?
Подобно на Kona Electric, чрез функцията Smart Regenerative Braking, нивото на рекуперация се настройва автоматично в зависимост от наклона на пътя и трафик ситуацията пред колата (разстоянието до предната кола).
В новия Hyundai IONIQ Electric има и Eco+ режим, който допълва досегашните Eco, Comfort и Sport режими. Логично, в режим Eco+ разходът на енергия се намалява допълнително, което ще е полезно в аварийни ситуации.