Съвсем доскоро южно корейците имаха едно такова странно изискване по линия на електромобилните субсидии, а именно, колата да се зарежда от стандартен контакт за по-малко от 10 часа.
Това възпрепятстваше компании като Tesla, които предлагат електромобили от по-висок клас и с по-големи батерии, да не се класират за тези субсидии.
Взетото през 2017 г. решение от правителството обаче вече е преразгледано и променено и желаещите да си купят Tesla южно-корейци могат да се възползват от щедрите местни субсидии.
Model S и Model X все така остават сравнително скъпо удоволствие за местните, но при Model 3 нещата вече изглеждат по съвсем друг начин.
Всъщност корейците с тяхната чудовищна субсидия за електромобили, която стига до $21,000, ще могат да карат най-евтината Tesla в света, защото тя слиза чак до под $26,000.
Нови доставки на Model 3 към Южна Корея вече вървят от август насам, а по време на Cybertruck презентацията миналата седмица в Сеул са доставени 113 бройки Tesla.
Голяма заслуга за тази рекордна досега доставка за Южна Корея са имали членовете на местния фен-клуб на Tesla, който е съдействал и за организирането на специално събитие и готините снимки от него.
Южна Корея е сравнително голям автомобилен пазар с над 1 милион леки автомобила продавани годишно, но там все още лидери си остават местните Hyundai и Kia.
Интересно ще бъде дали Tesla ще ги задмине поне по електромобилни продажби при възможностите за толкова евтин Model 3.
Субсидиите са направо нереално високи и догодина вероятно с влизането и на други модели, електромобилите в Южна Корея ще нараснат значително.