Toyota обяви първи изцяло електрически модел за групата под марката Lexus.
Lexus пуска изцяло електрическа версия на своя UX SUV модел и това ще е първият официален електромобил на Toyota Group.
Човек би очаквал повече от електромобил влизащ на пазара през 2020, но първата официална електричка от Toyota има няколко не особено добри показатели и ще бъде интересно как ще се конкурира на модели като Hyundai Kona Electric, DS 3 CROSSBACK и Peugeot e-2008.
С електромотор 150 кВт и батерия с капацитет 54.3 кВтч от Toyota дават пробег от 400 км с едно зареждане. За жалост обаче това са цифри по NEDC стандарта и ако се смята дори по новия WLTP стандарт, в реални условия пробегът вероятно ще е около 300 км.
AC зареждането е ограничено до 6.6 кВт мощност, а DC зареждането до макс 50 кВт, което определено е сериозен недостатък за търсещите по-бързо зареждащ се електромобил от този клас.
От Lexus споделят, че инженерите са „използвали нова система задвижване за подобряване на динамиката на движение на електромобила, въз основа на сложните характеристики на шофиране на UX“. В същото време се казва, че UX 300e има един от най-тихите интериори в своя клас.
Засега обаче от Lexus все още не споменават цени и дали ще има няколко версии или опция за по-голяма батерия. В прес съобщението на Lexus се споменава, че батерията има система за управление на температурата, която работи при ниски и високи температури, но не се конкретизира дали става въпрос за течно или въздушно охлаждане. По-скоро ще да е първото.
Този модел ще разполага с най-новата система за безопасност на Lexus, Safety System+ ,която има доста функционални промени и помощни средства за водача.
Зареждането и състоянието на батерията ще можеш да се следи през мобилен телефон посредством с изработено за целта приложение. То ще позволява стартиране на зареждане на колата от разстояние, размразяване на прозорците и затопляне на седалките.
Планира се UX 300e да бъде пуснат в Китай и избрани европейски страни през 2020 г., а след това и в Япония в началото на 2021 г.
За справка, UX се предлага в Германия на цена 33,950 евро за бензиновия модел, докато хибридът струва поне 35,900 евро. Това значи, че електрическата версия ще бъде с няколко хилядарки отгоре.
А електрическа кола от Toyota кога?!
Май скоро няма да е или поне до такова заключение може да стигне човек от думите на вице президента на Toyota за Северна Америка, Джак Холис, според когото търсене на електромобили няма.
Според него индустрията влага средства в нещо, за което хората не са готови и той не вижда причина Toyota да е сред тях. Той смята, че всичко това е много готино, но може да се окаже, че автопроизводителите ще се бият за 2% пазарен дял.
Като се има предвид че компанията подкрепя кампанията на Тръмп по линия на вредните емисии не е чудно, че за електромобили въобще не може и да става дума на този етап.
Той добави, че те следват прогресивен път от бензин--->плъг ин хибрид---->горивни клетки и чааааак накрая там някъде в бъдещето електромобил. Евентуално!