Daimler започна да произвежда електрическия Sprinter и "показа" обновена версия на EQA

Електромобили

Daimler започна да произвежда електрическия Sprinter и "показа" обновена версия на EQA.

Сериозно активизиране по линия на електрическата мобилност има в Европа през последните няколко месеца и по всичко личи че тенденцията не само ще се запази, но темповете ще се увеличат допълнително.

Daimler може все още да показва предимно бензинови и дизелови модели по изложенията, но и електромобилите започват да получават все повече внимание.

Тази седмица бе обявен новият GLA Mercedes-Benz, а по време на събитието компанията показа и тийзър снимка (по-горе) на обявеният през 2017 EQA електрически хечбек.

Така изглеждаше концепцията на EQA представена преди две години, но производствената версия ще се доближава до голяма степен на GLA и вероятно ще спада повече в графата на кросоувърите.

Daimler планира да започне производството на EQA през следващата година във фабриката си във Франция, където вече са инвестирани $600 милиона за модернизация и подготовка на електромобилната вълна, която се задава.

Все още няма окончателни характеристики за този модел, но вероятно реалният пробег на EQA ще бъде в диапазона на 300-320км.

Не изглежда особено вероятно този модел да бъде пуснат на цена под 30,000 евро, но ако струва не повече от 35,000, на някои места може и цената му да падне под тази граница заради субсидии.

eSprinter влезе в серийно производство

Паралелно с показването на EQA от Daimler споделиха също и, че серийното производство на електрическата версия на Sprtinter вече е започнало в завода в Дюселдорф.

Ванът ще бъде с повдигнат покрив и ще бъде оборудван с 85 кВт мотор и опция за избор на батерия с 41 или 55 кВтч капацитет. Дължината му ще бъде около 6 метра с 4 метра разстояние между колелата.

Очевидно повечето автопроизводители смятат да държат пробега на този тип товарни превозни средства сравнително малък тъй като виждат приложенията им основно за градски доставки на кратки разстояния.

Подобно на Renault Master ZE и eSprinter ще бъде с максимален пробег под 200км, но немският ван ще бъде с една идея по-добър от френския и ще може да изминава около 170км с едно зареждане за версията с 55 кВтч батерия и скромните 125км за варианта с по-малката 41 кВтч батерия.

Максималният полезен товар във версията с 55 кВтч батерия ще бъде до 900 кг, а този с по-малката батерия ще може да носи до 1,040 кг., с товарен обем 10.5 м3. Зареждането ще отнема около 8 часа при 7.4 кВт мощност (монофазна AC зарядна станция на 32А) за по-голямата батерия и около 6 часа за по-малката.

Остава ни само да видим какъв интерес ще има към eSprinter, който се очаква да бъде по-скъп от дизеловия модел и надали ще се предлага за по-малко от 45,000 евро преди субсидия.

 

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

"товароподемност от 10,5 м³" ?! Някак си мерните единици не се връзват с величината, не мислите ли? Все пак сте технически ориентирана медия...

Ники
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Така мислим, не се връзват - прието и благодарим за подсказката - коригирано!

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари