Идеи и работещи проекти за повторно използване и рециклиране на електромобилни батерии

Електромобили

Рециклирането на батериите от електрически превозни средства е една от най-дискутираните сред критиците теми, но от има няма година и половина насам виждаме, че по тези казуси се работи все по-активно на различни места по света.

Nissan и Renault, например, вече имат прости и ефективни начини за повторна употреба на своите електромобилни батерии, като захранване на улични лампи и футболни стадиони.

Tesla и други автопроизводители също работят по собствени системи за рециклиране и повторна употреба, а сега към тях се присъединяват също Mitsubishi и Volvo.

Японският автомобилен производител обяви, че частично ще захранва завода си в Окадзаки с използвани батерии.

Соларната система на покрива на завода ще може да произвежда 3GW мощност годишно и да съхранява 1MWh енергия в използвани батерии от Mitsubishi Outlander PHEV.

По този начин вредните емисии от завода ще намалеят с до 1,600 тона годишно, а освен това ще може да се избегне проблем при пиково потребление на електроенергия в завода тъй като съхранената в батериите енергия ще може да се използва в случай на прекъсване на електрозахранването.

И Volvo има решения за втори живот на своите батерии

Във Volvo също има няколко решения на въпроса с батериите от своите електрически автобуси (вероятно след като излязат на пазара и тези от електромобилите).

В сътрудничество със Stena Property и Stena Recycling, компанията ще използва своите батерии за стационарно съхраняване на енергия в комплекса Fyrklövern в Гьотеборг.

В жилищния комплекс, принадлежащ на Stena Property, соларни панели инсталирани на покривите на сградите ще презареждат повторно старите батерии, които на свой ред пък ще снабдяват с електричество уличното осветление в квартала и други.

След като животът на батериите приключи окончателно, от Stena Recycling или нейната дъщерна компания BatteryLoop ще се заемат с рециклирането на батериите.

Други идеи и проекти за повторна употреба на батериите

По-рано тази година BELECTRIC, германска компания за слънчеви панели и батерии, завърши система за съхранение на енергия от 1.9MWh, използвайки 20 стари батерии от тестови електромобили на Audi.

След това през юни използвани батерии от Nissan Leaf бяха разположени на няколко спортни стадиона в Европа, а по същото време Rivian изпрати използвани батерии от свои тестови пикапи, за да помогне със съхранението на енергия в засегнати от урагана Мария части на Пуерто Рико.

 

Съвсем наскоро, през октомври, Renault започна да изгражда най-голямата стационарна система за съхранение на електричество, използваща батерии от електромобили. Проектът има за цел да създаде поне 60MWh капацитет, използвайки над 2,000 електромобилни батерии.

Холандската компания Alfen пък има друго решение за повторно използване на батерии.

От Alfen споделят, че са получили поръчка да бъдат доставчик на 30 нови мобилни системи за съхранение на енергия, които да предоставят алтернатива на дизеловите генератори по време фестивали и други градски събития и също така на строителни обекти и дори в сектора на корабоплаването.

Всяка от мобилните системи за съхранение е с капацитет от 338 кВтч на базата на батерии от BMW i3.

По време на международни фестивали и събития като Awakenings (Холандия), Tomorrowland (Белгия) и Winter Wonderland (Обединеното кралство) се използват такива системи за съхранение на енергия.

Vechicle to Grid системите също се развиват и се тестват на все повече места, а наред с измислянето на нови и нови възможности за повторна употреба се мисли доста и за процеса на рециклиране.

В Китай вече има нови правила за рециклирането на батерии и доста затегнати изисквания по тази линия спрямо автопроизводителите, а в Европа от близо година и половина работи завод за рециклиране на батерии в Германия.

От началото на 2018 в Европа се работи и по проект на име AutoBatRec2020, който има за цел да изпълни редица проучвания и тестове за екологични и икономически изгодни методи за рециклиране на батерии от електрически превозни средства.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари