В този блог: Първият по-рода си проект за преработка на EV батерии в Европа вече работи активно в търсене на най-ефективния метод за рециклиране.
Финансираният от ЕС проект AutoBatRec2020 стартира в началото на тази година и вече действа по първата серия от проучвания и тестове за екологични и икономически изгодни методи за рециклиране на батерии от електрически превозни средства.
Проектът, който се координира от Fraunhofer ISC, има за цел да анализира целия процес на рециклиране на батериите, започвайки от събирането им, до различните методи за разделяне на батерийните компоненти и обработката на материалите за повторна употреба в нови батерии.
В изявление до пресата организацията ръководеща проекта писа, че целта е да се анализират и подобрят ефикасността, икономическите аспекти, устойчивостта и интелигентно да се комбинира и развие "икономически стойностна верига за рециклиране" за европейската индустрия.
Проектът също така има за цел да се възстановяват ценни ресурси от изхвърлени батерии и да се запазва колкото се може повече материална стойност в процеса на рециклиране, особено по отношение на нарастващото търсене на батерии.
Голямо предизвикателство, което те очакват да срещнат, ще бъде разликата в батериите на различните компании от цял свят. Тъй като информацията за тяхната конструкция, състояние и ресурсно съдържание често е недостъпна или непълна, демонтирането може да доведе до известни рискове.
Освен това автоматизирането на процеса на рециклиране е по-трудно в резултат на различните стандарти и ще трябва да бъде разработена ефективна автоматизирана система, която да може да се справя бързо с процеса тъй като батериите за рециклиране ще се увеличат значително до 2025г.
Разнообразието от формати и клетъчни структури усложнява допълнително разработката на система за автоматизация на рециклирането, а освен това в някои случаи трябва да се работи с високо напрежение и в случай на повредени батерии може да се появи контакт със запалими и вредни компоненти.
Въпреки това основателите на проекта остават оптимисти относно изпълнението му и вярват, че ще постигнат желания ефект след в близко бъдеще.
Проектът е стартирал на 1 януари тази година и трябва да приключи в период от 3 години, а по него работят следните компании:
- Fraunhofer Institute for Silicate Research ISC - Project Group for Recyclable Materials and Resource Strategy IWKS, Germany (Coordination)
- Fraunhofer Institute for Production Engineering and Automation IPA, Germany
- UMICORE NV, Belgium
- Commissariat à l'énergie atomique et aux énergies alternative CEA, France
- Technical University Bergakademie Freiberg, Germany
- SAMSUNG SDI Battery Systems GmbH, Austria
- ImpulsTec GmbH, Germany
- Daimler AG, Germany