В този блог: Panasonic вече работи по ново поколение електромобилни батерии, а Tesla публикува своя долад за добиване на "конфликтни минерали".
Съществува нарастващ натиск върху автопроизводителите и производителите на батерии, за да се гарантира, че те не допринасят за нарушенията на човешките права, като използват "конфликтни минерали" в своите продукти.
Сред тези т.н "конфликтни минерали", разбира се, се набляга най-много върху кобалта, добит в мини в Конго, които често имат ужасни условия на труд и понякога наемат деца на възраст под 15 години на работа.
Доста компании вече предприемат мерки по този въпрос и сред тях, разбира се, е и Tesla, която преди няколко дни публикува последния си Доклад по казуса, за да разкрие усилията си за "отговорно снабдяване", което включва стриктен контрол на добива и цялостно намаляване на употребата на кобалт.
По-рано този месец Tesla публикува подробности за батериите на Model 3 - твърдейки, че техните батерии имат най-високата енергийна плътност на пазара и за направата им се използва все по-малко кобалт.
Tesla и Panasonic казват, че планират допълнително да намалят и изцяло елиминират употребата на кобалт в батериите си, а ето какво споделя Tesla в последния си доклад по казуса с "конфликтните минерали" и добивът им.
Важно е да се отбележи, че в клетките на батерията на Тесла се използва все по-малко кобалт. На относителна основа кобалтът просто не е толкова значителен за направата на батериите на Tesla, тъй като ние основно използваме NCA батерии, които съдържат значително по-малко кобалт от NMC батериите. Клетките, които се използват за производството на Model 3, са с най-високата енергийна плътност на пазара в момента. Постигнахме това чрез значително намаляване на съдържанието на кобалт във всяка батерия, като същевременно увеличихме съдържанието на никел и все още поддържаме превъзходна термична стабилност. Съдържанието на кобалт в нашия катод вече е по-ниско от следващото поколение катоди, което ще бъде направено от други производители със съотношение никел-манган-кобалт 8: 1: 1.
Въпреки това намаляване обаче на този етап те все още използват няколко килограма кобалт във всяка батерия, но по всичко личи че в най-близко бъдеще и това ще се промени.
Ден, след като Tesla публикува своя доклад от Panasonic споделиха, че планират в най-скоро време да спрат изцяло използването на кобалт в електромобилните батерии, които произвеждат.
Компанията е в процес на разработка на батерии, в които няма да се използва никакъв кобалт и ще се правят с все по-малко редки и скъпи ценни метали.
Колкото до ценните и скъпи метали и минерали, на този етап от Tesla споделят в доклада си, че не са открили злоупотреби с правата на човека в своите вериги за доставки и обясняват как правят своите проучвания, за да се уверят в това:
Посетихме много кобалтови мини и преработвателни предприятия, които поддържат основната верига за доставки на Тesla, както и потенциални бъдещи доставчици в целия свят. Ние обсъждаме с тези доставчици основните рискове, пред които са изправени, и практиките, които са приложили за намаляване на тези рискове, включително контрол на веригата за попечителство и постоянни проверки на процеса от добиването до доставката на клиентите, за намаляване на незаконния или занаятчийски добив на руда; сигурност на място и контрол на достъпа; създаване на практики и ангажиране на ръководството за защита от детския труд на място; вътрешни и външни одитни практики; и ангажираност с местните общности, за поддържане на положителен социален лиценз за работа.
Докладът също така се фокусира върху добива на тантал, калай, злато и волфрамит.
Те обясняват стратегията си за "отговорно снабдяване" така:
Tesla се ангажира да се снабдява единствено с отговорно добити и произведени материали. В допълнение към Кодекса за поведение на доставчиците на Tesla, компанията има политика за човешките права и конфликти, която очертава нашите очаквания към всички доставчици и партньори, които работят с нас. Ние стриктно спазваме всички американски и чуждестранни закони и изискваме нашата верига за доставки да прави същото.
Всички наши договори изискват от доставчиците да се придържат към нашата политика в областта на правата на човека и изискванията за опазване на околната среда и безопасността. Tesla се ангажира да осигури безопасни и хуманни условия на труд в своята верига за доставки, като гарантира, че работниците се третират с уважение и достойнство, и че производствените процеси са отговорни за околната среда.
От доставчиците на Tesla се изисква да представят доказателства за наличието на политики, които се занимават с тези социални, екологични и устойчиви въпроси, както и с отговорно снабдяване.
Целият доклад на Теsla за Отговорно добиване на "конфликтни минерали" може да прочетеш на този линк.