Следващата година безспорно ще бъде интересна и вероятно доста динамична за сферата на електрическата мобилност.
Ако досега се правеше всичко възможно, за да се избегне или намали до минимум предлагането на електромобили при повечето автопроизводители, от 1 януари догодина на места (основно в Европа) се очакват коренни промени.
Дотук с отлагането!
Новите правила за вредни емисии в Европа влизат в сила след има няма десетина дни и всеки грам вредни емисии над новия таван от 95 грама CO2 на километър ще се таксува с глоба от около €80.
Нещата се променят коренно за автопроизводителите и дилърите и електромобилите вече ще трябва да се продават по задължение, а не по желание.
Не е тайна, че масово в цял свят автодилъри отказват да продават електромобили заради все още ниските печалби от тях спрямо бензинови и дизелови коли.
Изпълнителният директор на Peugeot концерна си го каза в прав текст пред Financial Times:
"Всеки път, когато продавам електромобил, аз печеля много по-малко. Затова искам да намаля продажбата на тези превозни средства до определено ниво."
В своя материал Financial Times споделя също, че години наред дилъри на Nissan по цял свят са били инструктирани да не предлагат LEAF, защото той не влизал в списъка с бонус кредити.
Как ще се промени това обаче през 2020?
От следващата година LEAF вече ще влиза в този списък и вероятно затова Nissan, PSA и други автопроизводители смятат да започнат да насърчават своите дилъри да продават електромобили, като им предлагат щедри бонуси за усвояването на определени квоти.
В крайна сметка май е по-добре да даваш бонуси на своите служители отколкото да плащаш глоби, нали? Пък и така ще се увеличат електромобилите по пътищата, с което и нуждата да се забърза и работата по зарядната инфраструктура.
От PSA прогнозират, че през следващата година продажбите им на дизелови превозни средства ще паднат до 10% от общите (30% в момента), а електрифицираните модели ще представляват около 7% всички продажби.